Nekromanti [promo] Boningen stänger

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Pga en prishöjning på webhotellet kommer Boningen att försvinna vid månadsskiftet. Det var ju länge sen sidan var aktiv så det är väl inte direkt nån förlust, men nu försvinner vi alltså helt. Hej då!
http://www.boningen.org/
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Har vi bestämt det nu alltså? Eller det vet jag ju att vi har...
Jag tycker också att det är lite trist, men så får det bli.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
:(

Kommer man kunna hitta ert uppladdade material någonstans framöver, eller försvinner det också ut i internets sälla jaktmarker?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Khan;n206656 said:
:(

Kommer man kunna hitta ert uppladdade material någonstans framöver, eller försvinner det också ut i internets sälla jaktmarker?
Det är idag inte klart men jag tror att det, i alla fall för stunden, kommer att försvinna. Jag vet inte hur stort intresse det finns av att vi en gång i tiden tipsade om Trolljägaren, la upp bilder från Alvastra Klosterruin och släppte ett cyberpunkspel som ingen köpte. Men sen finns det ju en hel del grejer som har lite arkiv-värde som de lite längre texterna, konventsäventyr och sånt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Det finns två alternativa spelsetups till OKULT på boningen idag. Är det OK om jag kopierar dem till spelets sida och/eller arbetar in dem i texten?
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
wilper;n206663 said:
Det finns två alternativa spelsetups till OKULT på boningen idag. Är det OK om jag kopierar dem till spelets sida och/eller arbetar in dem i texten?
Allt som finns där är up for grabs!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Tråkigt, men skönt ändå att ni förvarna. Tack för alla trevliga poster genom åren! :)
 

Gnosis

Veteran
Joined
4 Jan 2009
Messages
25
Location
Jönköping
Tråkigt att höra.

Ni bakom boningen, och även andra som råkar läsa detta, är välkomna att skriva på spelkult.se, man kan få en personlig blog eller skriva vanliga artiklar. Vi behöver alltid stärka vår bevakning av rollspelskulturen men behöver särskilt en injektion på figurspelsfronten. Ingen utbetalning sker men man får givetvis behålla ev rec ex och vi brukar kunna fixa pressleg.

http://spelkult.se/
http://spelkult.se/om-spelkult/contact/
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Jocke;n206662 said:
...släppte ett cyberpunkspel som ingen köpte.
Jag köpte det! Och, när jag sålde av nästa alla mina spel så behöll jag det. Det säger ändå något :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Måns;n206691 said:
Jag köpte det! Och, när jag sålde av nästa alla mina spel så behöll jag det. Det säger ändå något :)
TeknoChock är på många sett mitt favoritrollspel, så det är ju kul att det det flyger för andra också.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Jocke;n206662 said:
...och släppte ett cyberpunkspel som ingen köpte.
Jag köpte det för kanske ett år sedan efter att ha läst en tråd om bortglömda eller underskattade spel här på forumet. Har bara läst det dock. Känner mig inte nog hemmastadd med cyberpunk för att spelleda.
 

osrick

Veteran
Joined
15 Feb 2014
Messages
70
OT fast ändå On-T: vem är webhotellsleverantören ?

Sign. Nyfiken På Kostnadsutveckling I Webhotellsektorn
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Jag kan hosta det på någon av mina domäner, om det finns intresse.

Är det något CMS i botten?

EDIT: Ser nu att det är WordPress.

Ladda ner hela katalogen med allting så kan vi se om vi kan få upp det till en annan server, om ni är intresserade alltså.

/Magnus
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Betyder det att det inte blir någon recension av Upsalasviten? :)

Vad händer med Guldgnomen? :-(
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Henke;n206721 said:
Betyder det att det inte blir någon recension av Upsalasviten? :)
(
Den var för svår att skriva.

Men det är 5+ och det absolut bästa som kom ur friformsscenen på det tidiga 00 talet.
Det är lite så att sista delen handlar lite för mycket om att Björkelid gillar att forska om Uppsala och studenter, så spelledaren måste berätta för spelarna vad de ska göra och varför de ska göra det innan scenen spelas upp i många av scenerna.
Jag skulle säga att mittendelen, Ur Afgrunden, är den bästa.

Jag misslyckades också med en text om Finna Dolda Ting (men den hade jag bara lovat ett förlag att skriva)
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Nej, vad trist! Jag tycker er blogg är suverän och besöker den regelbundet för att se om där kommer nytt! Kommer ni fortsätta skriva rollspelsrelaterade saker, eller är det Real Life (TM) som gäller nu?

Tack för allt bra!

Hälsar

Christian
 
Top