Nekromanti Promethean

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Är det någon mer än jag som tror att Promethean: The Created kan bli riktigt intessant?

(Den som inte har koll på vad jag pratar om kan hitta lite länkar i den här bloggposten .)
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Varför?

(Inte så att jag tycker det är konstigt, men jag är intresserad av vad du inte gillar.)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag tycker inte alls att det verkar kul. Det jag gillar med WoD är det sagoaktiga och fantastiska, som i gamla Mage och Changeling. Det coolaste i nWoD tycker jag är berättelsen om "the God-machine" i grundboken, och jag har heller inte skaffat något av spelen. Skräck är inte riktigt min grej, helt enkelt, och Promethean slutade verka intressant när det stod klart att det var Frankenstein och inte konstruerade varelser i allmänhet (som urverksgolems från Atlantis eller utomjordiska infiltratörer, typ) som gällde.


/Dimfrost
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Promethean slutade verka intressant när det stod klart att det var Frankenstein och inte konstruerade varelser i allmänhet...
När jag först hörde det var jag också skeptisk, men eftersom det framkommit mer detaljer har har jag ändrat mig. Jag tror faktiskt att ett spel om alla typer av konstruerade varelser skulle bli för spretigt. Med bara fem böcker totalt tror jag på att köra med mycket specifika, ganska smala, koncept. Dessutom utlovas det valfria regler om större variation i konstruktionsmetod i ett av supplementen.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ja, jag gillar idén med smala spel. Det är bara det att fokuset för just det här smala spelet inte tilltalar mig. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag är taggad. Det kan bli riktigt lökigt, men det kan också bli mitt favorit WoD-spel.

Jag gillar att det ska handla om individer snarare än klasser, att de bara vill bli mänskliga, och att de måste väga övernaturlighet mot naturlighet samt att detta mål faktiskt är uppnåligt. Som de själva säger så tror jag att det kan ge den mest upplyftande upplevelsen, men också den mörkaste när hoppet grusas. Lite My Life with Master, kanske?

Att boken inte kommer trycka in min rollperson i en mall älskar jag, det har jag saknat i alla WoD-spel. Det här är nog det WoD-spel jag verkligen kan tända till på och bli sugen på att köpa och spelleda.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Det kan bli helt okej tror jag.

Det låter helt otroligt dumt med en hel grupp av monster men det skulle kunna bli helt fantatiskt kul om en spelare kör ett freak i grupp med mortals eller mages.

Vore grymt intressant att se lite skapare och skapelse rp...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Jag tycker att spelet låter mycket intressant. Jag gillar det jag har sett hittills, även om jag gott tycker att de kunde ha avslöjat en annan lineage än just Frankenstein -- de visste vi ju liksom att de skulle vara med. Dessutom är jag intresserad av hur de andra grupperna skulle bestå av mänskliga kroppsdelar (vilket ju alla tydligen ska göra på något vis). Vi har ju till exempel hört att golamim ska se lerfigurslika ut när de alstrar pyros, så hur är de gjorda av likdelar? Nåja, något ska de väl få hålla oss på halster. Men nog kommer jag att kolla upp det här förr eller senare.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Jag gillar det jag har sett hittills, även om jag gott tycker att de kunde ha avslöjat en annan lineage än just Frankenstein
Det är inte helt osannolikt att de kommer att köra en veckas spoilers för varje typ. Om de inte gör det så tycker jag också det är knepigt att ta den mest uppenbara typen. Men om det bara är början, ja då är det helt logiskt att ta dem först.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Hmmm, det beror nog mest på att jag är ganska ny WODare. För tillfället har håller jag på att spelleda MtA, känner inte jag behöver mer. Huruvuda jag kommer att köpa boken sen är ju osagt. Kan ju gå använda som antagonister eller så. :p

/Honken
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Inte konstigt att du har nog med Mage, det är helt klart det mest komplexa av World of Darkness-spelen. Just hur mycket det är att hålla reda på, främst kring magin, är en av anledningarna till att jag rankar det lägst av de nya spelen.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Jag ser det mesta som kommer från WW som ganska intressant. Det jag kan vara lite rädd för är att nya WoD blir som gamla. Dvs. nedlusat med övernaturliga varelser så till den grad att man inte kan gå ned för gatan i en vanlig stad utan att man stöter på Nuwisha, Kindred, Bastet, Magiker, Hedge-magiker, Mummies, Bane-mummies osv. osv. Det urvattnar deras eget koncept något att de övernaturliga är något som rör sig i skuggorna av det mänskliga samhället på något sätt IMO.

Men känner jag WW rätt kommer det säkert vara intressant läsning och ett roligt spel.

C.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Inte konstigt att du har nog med Mage, det är helt klart det mest komplexa av World of Darkness-spelen. Just hur mycket det är att hålla reda på, främst kring magin, är en av anledningarna till att jag rankar det lägst av de nya spelen.

Tja, det är nog det mest komplexa av WoD spelen, kanske därför jag gillar det så. :p

/Honken
 
Top