Projekt WIP-tråd

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Jag har rätt många spelprojekt på gång. Många är bara idéer, en del har jag jobbat på mycket länge och en del är snart klara.

Jag tänkte ha denna tråd som någon slags WIP/statusuppdateringstråd för alla dessa spelprojekt.

Jag vill jättegärna ha förslag på förbättringar, mer idéer, konstruktiv kritik och glada tillrop men tänk på att allt är WIP!!!

Ursäkta röran :)
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Börjar med denna:
Har börjat skissa på en värdshus-volym. Tänkte mig "färdiga" värdshus men även kanske ta med lite slumptabeller. Vad behövs för info om värdshuset?

Bifogar exempel/skiss.

101_inns_layout_02_4-5.jpg

101_inns_layout_02_6-7.jpg
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Börjar med denna:
Har börjat skissa på en värdshus-volym. Tänkte mig "färdiga" värdshus men även kanske ta med lite slumptabeller. Vad behövs för info om värdshuset?
Kartor över planlösning. Några intressanta spelledarpersoner, gärna med inbördes relationer och intriger sinsemellan (överkurs: kopplingar mellan olika värdshus). Detaljer som ger värdshusen karaktär.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Jag tror det behövs ett nytt rollspelsfanzine i Sverige. Fokus på mindre speltillverkare. (blandat med lite större). Gratis och finansieras av frivilliga bidrag samt annonser.
Vad tror ni? Det behövs ju innehåll också från frivilliga!
PS. Namnet Drakbladet var tydligen upptaget.

Smygtitt/skiss:
RPG_magazine_cover_02.jpg
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag tror det behövs ett nytt rollspelsfanzine i Sverige. Fokus på mindre speltillverkare. (blandat med lite större). Gratis och finansieras av frivilliga bidrag samt annonser.
Vad tror ni? Det behövs ju innehåll också från frivilliga!
PS. Namnet Drakbladet var tydligen upptaget.

Smygtitt/skiss:
View attachment 15877
Ser coolt ut! Bra namn! Hade skrivit och skickat in bidrag.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Fantasyspelet StormRing kommer "ganska snart". Här är ett par kartor från kommande StormRing-världen. Observera att vissa namn är temporära.

Stormring_rel2_hex_rgb_750.jpg

Stormring_Caligo_01_rgb_2000.jpg
umberhaven_06_rgb_1200.jpg
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Ännu ett projekt... Fantasyvärld: Goblyns med robotar och fotondrivna flygande segelskepp... Plus drakarnas språk, människornas drömmar och en värld byggd av sagor, berättelser, ord och sånger. Under marken bor robotarna i sina enklaver.
I mitten av världen finns den mystiska sjungande stenen.
Allt hotat av tystnaden.

goblin-making_robot.jpg
2fbbef4b-940a-4793-b1b0-652301e99e61-1.jpg
 
Last edited:

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,977
Location
Göteborg
Megaton Games planning for 2024
We are planning lots of exciting products in the near future.

StormRing Fantasy Role-Play
StormRing Fantasy Role-Playing Game is a tabletop role-playing game (TTRPG). You can play a fierce warrior, a cunning wizard, a sneaky rogue or any of the other classes to choose between. You and your friends will face dangers such as evil wizards, mighty dragons, hordes of orcs and other monsters in search for glory and adventure.
A beta will be ready in a week or two.

101 Inns
This is a book with 101 Inns for Fantasy gaming. Each with a description of the outside and details about the interior, details about the staff (such as names and personality), guest rooms, and what type of food they serve. Also several simple plot hooks tailored for the inn.

Robot Wars
A fun card game where you build robots, collecting robot parts for the mega robot.

Age of Adventure
A card game where you travel around the world in the 1930th hunting for artifacts and encountering cults, bandits, and beasts.

StormRing Fantasy Setting
Welcome to the StormRing Fantasy Setting. An arcipelago of great adventures and ancient mysteries. A detailed world with a rich history. The world have subtle ties to the real world and a connecting meta plot.

The Dark City (working title)
A crazy city. Very dark, dismal and chaotic. The city infested with the inquisition, secret societies, cults, Cthulhu. And there is an even worse alternate version of the city… Chtulhu and the Spanish inquisition meets Paranoia and Judge Dredd. And the Templars.

The Lands of the Sun
A post-apocalyptic fantasy setting in a desert world. Barbarian tribes, undead, slavers, hideous monsters. Inspired by other post-apocalyptic fantasy settings.

QuestCore Lite
A very rules-lite variant of the QuestCore system made for one-shots, gaming conventions, skirmish games, kids RPGs and card games. Under development but we’re aiming for four basic attributes and special abilities.
 
Top