Nekromanti Projekt Nova

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
En ny era har kommit, den har kommit att kallas Nova.

Håller på och arbetar med mitt nya rollspel Nova, det är ett futuristiskt spel som utspelar sig A.D 5348 och framåt, människan har utforskat hela Vintergatan och börjar nu söka sig utanför dess gränser, kontakter med flertalet avancerade civilisationer har uppkommit.
Men allt slutar inte lyckligt...krigen och lidandet har just kommit...folk slungas ut och tvingas bekämpa det som stigit upp, värld slåss mot värld och imperium mot imperium, och det nya och okända har börjat sprida sig...
Krigets era har börjat!

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,109
Location
Tindalos
Hmm...
Låter nästan som det NOVA jag påbörjade för ett tag sen...

/PAX
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Höh!?
Jaså, det låter konstigt, jag började arbeta på detta spel i början av sommaren så jag har hållit på ganska länge nu, jag har även hjälp av en kompis om tecknar åt mig.
Men skulle du vilja förklara ditt koncept lite?!

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,109
Location
Tindalos
Jag har i och för sig inte samma bakgrund som du men jag har använt NOVA som arbetsnamn på det spelsystem som jag knåpat ihop. Jag kommer dock att ändra regelsamlingens namn till "något annat". Kan dock nämna att vi har ett utkast till en hemsida vid namn NOVA 2271. Världen till detta SF-spel är ännu inte färdig.

Jag tycker dock att du skall fortsätta med din idé. Den verkar bra. Kanske lite för långt in i framtiden dock.

/PAX
 

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Ah, du måste delge mig den adressen när det blir klart, ska bli intressant att studera ert spel, ska även lägga upp mitt system någon gång i framtiden.
Men jag tycker inte att jag har gått för långt vad gäller tid i spelet, jag ville nämligen ha en viss grad av utveckling och denna ansåg jag inte kunde ha uppnåtts förrens ungefär då.
Men jag har världen utstakad även fast den inte är färdigskriven, jag har ett antal raser (18st) och jag har valt att sätta världen till en utforskad Vintergata...resten hör till det okända.

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare
 
Top