Re: Resures, handel & produktion
Kanske jag som varit otydlig, men det kanske mest var gissningar från din sida.
Magiska delar skulle kunna vara med, fast jag tror inte att det är tillräckligt vanligt, både som handelsvara eller som produktionsvara (vilken stad eller vilket område producerar mer sånt här än något annat framträdande?). Magiska föremål kanske snarare hittas och ärvs än produceras till en mer öppen marknad och säljs, det kanske är för spelledarspecifik tom?
Djur har jag två för, både Hästar (vilket också skulle inkludera andra riddjur om de är framträdande, kanske kame eller dromedar) medan jag har en Boskapsresurs för övriga mer nyttodjur, eller vad man ska kalla det.
Som det är nu skulle nog både papper, pergament och dyl, tillsammans med möbler och smidesarbeten (som jag tolkat det) hamna under Hantverk (Crafts). Kan hända att den blir för stor så att man får dela upp den i två kategorier dock, kan vara svårt att avgöra innan man kan placera ut resurserna bland de olika provinserna.
Tackar dock för visat intresse

Tur att sånt här inte är viktigt att bestämma så här tidigt, det går att ändra efter en release (som jag inte borde prata om än på månader) utan allt för mycket smärta.
Sen en fråga som alla får svara på:
Var finns de största guld- & silverfyndigheterna (eller snarare var de bryts, ofunna eller oexploaterade resurser är inte lika intressant, men intressant ändå)?