Nekromanti Project X-COM har startat.

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Jag tänkte bara meddela at jag började skriva på X-COM igår, Det blir troligen baserat på X-COM 3 (eftersom det finns mest med information i det spelet) men med lite inlägg från 1an och 2an...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
hmmm... är jäkligt sugen på att göra något i stil med ettan...
vilket system ska du använda?
Kommer nog själv använda något mindre komplicerat än N2... kanske utveckla det i dataspelet?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Demiurg

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
206
Location
Malmö
Skall man ha liknande system som det i spelen, i alla fall 1:an och 2:an, så måste RP:na vara usla skyttar, som har en genomsnittlig avvikelese på runt 20 grader vid eldgivning, och ibland upp till 60-70 grader.
Minns ni hur man ibland kunde sätta ett Jet-Harpoon-skott i nacken på polaren som stod bredvid, mindre än en meter bort?


//David
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
ok... mycket löst byggt då!
tänkte använda en variant av MT2 i grunden... TU (time units, eller helt enkelt enhaeter, kommer att vara betydligt kortare än mutants segment... men det kommer bli knepigt... man vill helst undvika western-syndromet (alla som spelat lancelot games-utgåvan vet vad jag talar om)

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Carniel

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
53
Location
Sthlm
OK, Gör det här bra nu. Gå inte och sumpa en så förbannat bra idé. :gremsmile: Säg till om du behöver hjälp/råd med någonting. X-Com är ett av de få områden jag är bra på. :)
 

Meeks

Veteran
Joined
15 Mar 2001
Messages
2
Location
Kårsta, Sweden
Klart intressant, säg till om du behöver någon som skriver lite "fiction". Jag råkar vara såld på Xcom fan fiction och har skrivit en hel del.
Man är ingen riktig gamer om man inte lirat sig igenom XCOM 1 :)




A plan is just a list of things that aren't going to happen.
Parker, Way of the gun.
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
O ja

och en laserrifle salva i bensinmacken...
det bästa av allt är när de går bärsärk med rocket-launchern inne i transport skeppet =(

All your base are belong to us...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Gärna det! Så slipper jag den biten!
Kontakta mig på icq eller email... finns på profilen

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 
Joined
19 Mar 2001
Messages
1
Jag har tänkt lite i samma banor, och samlat på mig lite material, kolla här:

www.shootingiron.com/force9 Ett rollspel på skjuta-aliens-tema, liknande aliens och starship stroopers (rekommenderas, snygg sajt)

http://www.geocities.com/Area51/Hol.../ http://members.nbci.com/kiryu_kai/ Diverse länkar till Xcomsajter, ett par simsajter och ett ganska lamt försök att göra ett rollspel av just xcom.

http://www.fxstation.com/Gallery.htm Ett bra ställe att hitta bilder på. Dessutom gott om länkar till andra ställen.

Själv funderar jag på att använda FUDGE-regelsystemet, men vill man ha mer detaljer så funkar nog N2 bra.

Vad sägs om två delar, en ”världsbok” helt utan regler och ett regelkompendium, med stats till N2.

Jag hade tänkt mig ett Delta Green liknande upplägg: Man är rekryterad från olika statliga verk, typ CIA, NSA, USMC, CDC osv, för att man ”fått reda på för mycket”. De första äventyren skulle då vara av typen ”Ett gäng FBI (eller CIA eller soldater eller…) är på ett reguljärt uppdrag då stöter på aliens, alla utom en dör.”. Den överlevande rekryteras till Xcom. Repetera tills du har alla karaktärer och sen börjar du köra.

Men det är ju mitt kampanjupplägg, och inget ni behöver bry er om.

Mattias Östklint

Mattias.ostklint@husqvarna.se

Kontakta mig gärna personligen!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag å andra sidan är klart intreserad av din X-Com ide den är bra och klart användbar

Livet är en gåta utan enkla svar.
 
Top