Nekromanti Project Twilight WoD - nån mer än jag?

Kärrberg

Veteran
Joined
30 May 2002
Messages
3
Location
Göteborg
Hej

Är det någon mer än jag som spelleder Project Twilight? Jag är intresserad av vad andra SL tycker om atmosfären? Vad Ni dragit för slutsatser? Hur Er grupp fungerar? Feedback helt enkelt.
 

Befuzin

Veteran
Joined
18 Jan 2001
Messages
71
Location
Sundsvall
Klart man lirar Project!
/images/icons/smile.gif
På det stora hela så var jag inte så imponerad av boken men äventyret som följer med är jäääkligt bra.
"Problemet" med Project är att de flesta jag spelar med är väldigt förtjusta i WOD, till den milda grad att de har läst i princip allt som skrivits. Vilket jag tycker gör det svårt att skapa en genuin stämning av paranoia och mystik. Så istället snodde jag de bästa bitarna ur Project, äventyret tex, och använde det till Conspiracy X. Ett spel som mina spelare inte alls har någon koll på./images/icons/devil.gif

De grupper jag har haft har nästan alltid fungerat bra, oavsett hur de sett ut. Beror kanske på att de oftast spelar FBI agenter, man gör som chefen säger.

Om du inte har gjort det så KÖP Conspiracy X. Bra spel i sig och mängder med information om hur saker och ting fungerar/inte fungerar i USA


ps
Något jag verkligen skulle vilja göra är att lira Project Twiligt med några som inte vet ett dugg om WOD. Men finns det några sådana människor kvar ?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,117
Location
Tindalos
Re: Project Twilight WoD?

En modul till Warewolf och Vampire som gavs ut under Year of the Hunter. Behandlar hur man spelar en agent som jagar varelser i WoD. X-files lyser igenom. Bra supplement om man vill vända på steken så att säga.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,117
Location
Tindalos
Jag själv har faktiskt inte hunnit använda PT så mycket. Vill dock rekommendera Hunter som har en annorlunda spelstil för att jaga monster i WoD.

Hunter, Project Twilight och Hunters Hunted fungerar mycket bra ihop. Blanda dessutom in element från Delta Green, SAVE och Dark Matter så har man en finfin crossover-kampanj.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"ps
Något jag verkligen skulle vilja göra är att lira Project Twiligt med några som inte vet ett dugg om WOD. Men finns det några sådana människor kvar ? "


Att det handlar om vampyrer och är ett omtvistat ämne här på forumet är ungefär allt jag vet.
 

Kärrberg

Veteran
Joined
30 May 2002
Messages
3
Location
Göteborg
Tack för alla svar och tips !
I min kampanj så utgår agenterna från Washington D.C. Jag blandar vilt från de flesta supplement jag kommer över tex Kult, CoC (Delta Green) och de flesta WoD varianterna. Jag har en ganska så påläst/erfaren spelgrupp och vill inte att agenterna (läs spelarna) ska veta på stubben att -"Det där måste vara en varulv"osv. Jag kan verkligen rekommendera spelledare som har problem med spelarkaraktärers motivation att testa spelet då "chefen" säger vad som gäller för fallet då drar spelarna åt samma håll. ...Hmmm jag tror att jag tappade tråden här...tack igen för alla svar!

/Gubben
 
Top