Nekromanti Program för värdshus

Lavskägge_UBBT

Veteran
Joined
16 Feb 2004
Messages
42
Hej alla kreativa människor

Jag är på jakt efter något program som man kan göra snygga värdshus
i. Jag har sökt på diverse kartritar program utan att hitta rätt. Någon som har ett tips på något bra sätt eller hur gör man en taverna eller värdshus på snyggaste sätt. Ni har nog sett i vissa Rollspelsböcker hur dom har ritat upp ett värdshus invändigt sett uppifrån. Har verkligen gått bet på det där. Någon som kan hjälpa till med ett tips så vore jag tacksam

Ha det bra Lavskägge
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Ja du, skall du rita upp ett värdshus på datorn känns väl 3D program som maya ganska aktuellt.
Dock måste man ha det (jag har, jag har!) och kunna det (kan inte jag, kan inte jag!)... :gremsmile:

Annars så är det väl papper och penna som egentligen är bäst :gremlaugh:
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
En annan sak...

...som bara är vagt relaterad till frågan, men som jag gärna får svar på.

Finns det något dataprogram med vilket man kan generera fram ett slumpmässigt värdshus? Eller, när vi ändå är inne på frågan, något program som kan generera ett slumpmässigt framställt landskap?
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Re: En annan sak...

Det finns hur mycket som helst. Googla på "random X" (där X = dungeon, inn, map o.s.v.) så hittar du massor.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,969
Location
Linköping
Slumpkartor

http://www.irony.com/webtools.html
Om du inte orkar googla så får du en gammal länk jag hade från nån gång för aslänge sedan när vi snackade slumpkartor senast. Taverns finns med som egen kategori. Sen är det väl inte världens roligaste kartor. :gremsmile:
 
Top