Troberg
Sinister eater
Jag letar efter ett program som kan ta bort saker ur foton på ett enkelt sätt. Ni vet hur det är, man har ett perfekt foto, sånär som på att det ser ut som on det sticker ut en fiskmås ur huvudet på någon, eller en skugga gör att det ser ut som om personen har världens ståfräs, eller lövslyt runt basen på det ensamma trädet som förstör vyn, eller foten som sticker ut ur gapet på en björn.
För närvarande sitter jag och gör det med clone brush i urgamla Paintshop Pro, men jag har sett hur man i moderna verktyg bara markerar det som ska bort, och sedan fixar någon AI det.
Jag undrar vilka program som är bäst för denna enkla uppgift.
Mina krav:
* Gratis. Jag kan inte motivera att köpa Photoshop för det.
* Körs lokalt. Orkar inte med tool chains med onlinebitar, de blir alldeles för instabila.
* Jag vill inte behöva installera en AI-bildgenereringsmotor separat. Allt i ett. Krita faller på det, så ni behöver inte nämna den.
* Linux eller Windows.
* Lättarbetat. Jag har konstnärlig kapacitet som en trädgårdssnigel, så minimalt handpetande.
Önskemål, men inte krav:
* Open source.
För närvarande sitter jag och gör det med clone brush i urgamla Paintshop Pro, men jag har sett hur man i moderna verktyg bara markerar det som ska bort, och sedan fixar någon AI det.
Jag undrar vilka program som är bäst för denna enkla uppgift.
Mina krav:
* Gratis. Jag kan inte motivera att köpa Photoshop för det.
* Körs lokalt. Orkar inte med tool chains med onlinebitar, de blir alldeles för instabila.
* Jag vill inte behöva installera en AI-bildgenereringsmotor separat. Allt i ett. Krita faller på det, så ni behöver inte nämna den.
* Linux eller Windows.
* Lättarbetat. Jag har konstnärlig kapacitet som en trädgårdssnigel, så minimalt handpetande.
Önskemål, men inte krav:
* Open source.