Nekromanti Program för att spela över nätet

Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Jag har en jättebra id'e till ett program som gör det möjligt att spela över nätet (alltså utan att skriva en massa). Man kombinerar Roger Wilco (eller nåt liknande program för att prata över nätet) med ett program där spelarna kopplar upp sig mot spelledaren över nätet. I programmet bör det finnas en ruta för tärningsslag (alla möjliga kombinationer) så att alla ser hur det går (sl ska givetvis kunna slå tärningsslag dolda). Dessutom bör det finnas en ruta för bilder där SL kan visa kartor och bilder. Bra är också om man kan rita på kartan under tiden man spelar. Sen så bör det också finnas nån form av textchatt så att spelarna kan skicka meddelanden till SL.
Ett sånt program skulle vara skitbra att ha och skulle säkrt kunna sälja. Jag vet att jag skulle köpa ett i alla fall.

Kan inte nån här på forumet som är bra på att programmera göra ett sådant program? Jag själv kan inte programmera för fem öre.

Willie
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
IRC

man skulle ju kunna använda nån irc klient typ mIRC
där kan man ju då skicka filer fram och tillbaka, man kan prata privat, man kan köra vanligt
sedan kan man köra RW i bakgrunden för att få dubbel känsla
alla tärnings slag görs då av SL:n
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Re: IRC

"man skulle ju kunna använda nån irc klient typ mIRC"
Finns det inte ett program som heter Pirch som man även kan tala över? Har funnits rätt länge..
Dessutom ICQ där man också kan tala med varandra.. Dock funkar nog inte telekonferenser, fast det gör det kanske inte heller i Pirch.. Använder nämligen inte programmet själv..

Har hört talas om ett skript som genererar fram tärningsslag till mIRC.. Vet inte hur svårt det är att göra skript (heter det skript till mIRC?) i mIRC..

Om man är långsam på att skriva så kan man skriva alla möten och platser redan innan.. Fast det kanske inte är bra, för då vet spelarna direkt när SL improviserar fram en plats (tar lång tid att skriva och börjar få stavfel/meningsbyggnadsfel i beskrivningarna)..

Annars kan man alltid kombinera det här programmet "Roger Wilco" med en hemsida med chat.. SL ger länkar till bilder (alltså kartor och porträtt på SLP) och text..

"sedan kan man köra RW i bakgrunden för att få dubbel känsla"
/[color:448800]Han</font color=448800> som undrar vad "RW" är för något
 
Top