Nekromanti Program för att göra snygga rollformulär?

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Jag skulle vilja ha ett program som kan hantera tabeller/skrivfält på ett smidigt sätt OCH klarar av sköna fadade linjer, visuella effekter och områden och sånt.

Det här formuläret gjorde jag för åtskilliga år sen i PS, men det är fetdrygt att göra om i full skala.

Tips? :gremlaugh:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tja, de flesta "proffs-designade" formulär är sannolikt gjorda i antingen Adobe InDesign eller Quark Express. I kombination med ett bildbehandlingsprogram som Photoshop.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
InDesign

Det finns tyvärr inget annat program jag kommit över som är såpass bra och användarvänligt som InDesign.

Jag har satt allt jag gjort här med InDesign och det enda där jag inte har gjort, Frostbiten, är också satt i InDesign.

Även de här äventyren är satta med InDesign. Dock fick jag ungefär två timmar på mig att göra dem tills dess att de skulle lämnas in, så det vart lite brådis om man säger så.

InDesign helt enkelt.
 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Re: InDesign

Tack för tipsen. InDesign är så att säga "på väg" hem. :gremtongue:

Finns det någon form av information om just rollformulärsskapande som är lätt att inhämta? Exempel el. dyl.? Annars sätter jag mig väl med mit InDesign och gör mig som Adobeig som det bara går.
 
Top