Nekromanti Produktionsrapport - PAF

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag har nu börjat arbeta på det post-apokaplyptiska fantasyrollspel som jag nämnt tidigare här.
En stor del av bakgrundshistorian är klar.
Detta är bakgrundshistorian, än så länge.

För 400 år sedan fanns det en enormt imperium, som tack vare sin överlägsna vapenteknik, erövrade stora delar av den kända världen. Det tog inte lång tid innan de till slut var härskare över hela den kända världen. Detta rike hölls samman av de kejserliga styrkornas överlägsenhet.
Men all efter de erövrade världen, började de glömma bort vilka som de stod i tacksamhetsskuld till.
Många fick insikter om vad som skulle ske, och spred sina domedagsprofetior runt om i kejsardömet. En fanatisk häxjakt påbörjades, och det tog inte lång tid tills alla domedagsprofeter hade funnits och dödats. Efter denna händelse förbjöds all religion, och döden väntade alla som vågade bryta mot lagen.
Detta var händelsen som utlöste Interventionskriget. Helvetets styrkor reste sig från underjorden och utplånade allt i sin väg. Människorna stod, trots sin vapenmakt, nästan hjälplösa. Änglar från himlen steg ned, och försökte förgäves hindra helvetets arméer. Det ledde till att kriget var nu mellan himlen och helvetet, och världen var dess slagfält. Eftersom helvetets styrkor vuxit sig starka under erövringarnas år...

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
låter katolskt?

kul.. men det verkar juh vara sådär kristet av sig med himmel och helvete.. trotts det verkar det ändå rätt tufft, det lilla jag har läst.

varför inte sprida lite mer av dina texter?

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: låter katolskt?

Jag tänker på filmen Gods Army när jag hör det här scenariot......Ganska likt det här med krig mellan himlen och helvetet.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Håller med [NT]

/images/icons/laugh.gif

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
håller du alltid med?

jag kommer inte ihåg dig från nått annat än ett par inlägg tidigare.. och du har alltid "jag håller med [nt]" som titel..
(snälla, se inte dethär som kritik.. det är bara jag som flummar.)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Ja jag håller bara med :)

Japp jag håller med om jag tycker som den andre och jag inte ids skriva något själv, men vill visa att det finns fler som tycker som den personen /images/icons/wink.gif.

Det spar bläck=ekonomiskt /images/icons/laugh.gif.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
...Fortsättning.

Ursäkta att jag avbröt meddelandet så plötsligt. Det var någon som hade bokat datorn som jag satt vid när jag skrev.
Här kommer fortsättningen:

...Så resulterade kriget efter några år att helvetets styrkor stod segrande, och mänsklighetens sista timma var slagen.
Stora stormar av mörk enegi blossade upp och spreds likt en farsot över världen, förstörde och ödelade allt i sin väg (not: motsvarigheten till att kärnvapen ödelägger världen). Hundratals miljoner människor miste sina liv, och allt som byggts upp under tusentals år raserades på några timmar.
Efter stormarna föll tystnaden, som varade i över 200 år (not: Nuclear Winter).

Det visade sig dock att några få människor överlevde. På några spridda ställen lyckades ett par människor överleva. Ingen vet varför, men de flesta tror att det är ett verk av de änglar som nedsteg för att kämpa mot helvetets horder.
Dessa människor gav nu åter liv åt mänskligheten, och nu, 200 år senare, är nu världen bebodd igen.
Somliga människor, som dödades av stormarna, blev så uppfyllda av den mörka energin så den gav liv åt deras sargade kroppar. Dessa odöda (som ovanligt nog är intelligenta, har samhällen, och fungerar som RP) skapade sig egna bostäder, långt ifrån människornas förtryck.

Nå, vad tycker ni? Låter det bra?
det där med himlen och helvetet var faktiskt lite krystat, och om ni har några bättre förslag, låt höra. Änglarna är dock viktiga.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Vädur

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
79
Location
Göteborg
Re: ...Fortsättning.

Måste änglarna vara goda? Djävulen och hans avfällingar är ju också änglar.

Kan det vara så att änglarna förstörde världen då de fruktade att de skulle förlora sin kraft (mindre tillbedjare) desto mindre religösa och mer upplysta som folken blev. Det kanske kunde vara en annan vinkling.

God eller ond beror ju på från vems synvinkel man ser det. I änglarnas synsätt så kanske folken hade blivit onda.

Jag bara spånar.

// VÄDUR

Rollspel i PDF format - http://www.speldesign.com
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: ...Fortsättning.

Jag antar att jag skall byta ut helvetet mot dödens sfär eller något i den stilen.
Anledningen till att änglar måste finnas med är inte för att de skall vara den "goda sidan", utan eftersom det finns en ras i världen som härstammar från dessa änglar. Jag skall byta ut dem mot något annat senare, i stil med "High men" eller något. Mäktiga män från en annan värld, iallafall.
Men, du har rätt. De borde ju knappast hindra dödens härer att förinta de dekadenta människorna, utan snarare hjälpa dem. Men eftersom kriget blev avgjort spårade döden ur, och förvandlade världen till aska och öken, istället för att låta människan uppstå igen som en ny ras (vilket Änglarna ville).

Bra eller dålig uppdatering?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Top