Nekromanti Problem som måste lösas

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vi har ett litet problem som vi måste lösa/komma överens om så snart som möjligt. Det är ju en ring sagan handlar om egentligen, men frågan är om vi ska använda oss av en ring i det här fallet...

Vi har en del alternativ. Dels kan man använda en ring, men det känns inte riktigt rätt när vi nu har vridit om allt annat. Möjligheten att använda en "webring" finns, men det är abstrakt och svårt att illustrera. Är tärning bästa alternativet?

Egentligen gäller samma problem för palantirerna. Ska vi ha dem som klot eller ska vi ändra det med? Det är förstås ett senare problem, men det måste lösas och det kan vara bra att ha det gjort så snart det går, precis som alla andra problem.

En annan sak som jag kom på, som måste lösas, är höjd av humornivå, om den ska vara överhuvudtaget eller om den ska vara sanslöst skojig?

Man Mountainman

Storsvagåret
En annan sak som jag kom på, som måste lösas, är höjd av humornivå, om den ska vara överhuvudtaget eller om den ska vara sanslöst skojig?

Skojig, såklart. Det är väl det som är poängen? Om det bara hade varit en serieversion av Sagan om Ringen men med huvudpersonerna utbytta så hade det ju varit rätt tråkigt. Låt de interna skämten och nördhumorn hagla!

Feuflux

omjonasson.se
Vi har ett litet problem som vi måste lösa/komma överens om så snart som möjligt. Det är ju en ring sagan handlar om egentligen, men frågan är om vi ska använda oss av en ring i det här fallet...

Vi har en del alternativ. Dels kan man använda en ring, men det känns inte riktigt rätt när vi nu har vridit om allt annat. Möjligheten att använda en "webring" finns, men det är abstrakt och svårt att illustrera. Är tärning bästa alternativet?

Jag har för mig att jag röstade på tärning i tråden som startade det hela. Jag kommer inte på något bättre i alla fall, så frågan för min del är ju vilken sorts tärning det ska vara. T20:an borde väl vara den som engegerar flest. :gremwink: (Med risk för att Krandalf kommer att gå över till den onda sidan).

Egentligen gäller samma problem för palantirerna. Ska vi ha dem som klot eller ska vi ändra det med? Det är förstås ett senare problem, men det måste lösas och det kan vara bra att ha det gjort så snart det går, precis som alla andra problem.

Say what? Palantirer? Är det alla de andra ringarna? De bör väl vara T20 de med då antar jag... (dags att läsa om böckerna)

Det är nog bäst att hålla mig borta från manuset, annars blir det nog en d12-klon av det hela. :gremlaugh:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Say what? Palantirer?"

Palantirerna är bollarna som folk fluktar på Sauron med. Grejen Pippin hittar i Isengard, och som han jonglerar med i Edoras. Typ.

"(dags att läsa om böckerna)"

Ja! :gremtongue:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har för mig att jag röstade på tärning i tråden som startade det hela. Jag kommer inte på något bättre i alla fall, så frågan för min del är ju vilken sorts tärning det ska vara. T20:an borde väl vara den som engegerar flest. (Med risk för att Krandalf kommer att gå över till den onda sidan).
Tänk på att det här är onda och ovanliga tärningar. De nio tärningar som delats ut till människorkungarna är naturligtvis niosidiga. De sju dvärgkungarna har fått sjusidiga tärningar. De tre alvkungarna har fått tresidiga tärningar. Den enda tärningen har bara en sida. Om Sauron får tag på den eliminerar han all slump ur världen. Kvar finns endast friform. Den skulle nog kunna få Krandalf att kräla genom Moria på bara knäna för att förstöra den! :gremwink:

/tobias

Feuflux

omjonasson.se
Tänk på att det här är onda och ovanliga tärningar. De nio tärningar som delats ut till människorkungarna är naturligtvis niosidiga. De sju dvärgkungarna har fått sjusidiga tärningar. De tre alvkungarna har fått tresidiga tärningar. Den enda tärningen har bara en sida. Om Sauron får tag på den eliminerar han all slump ur världen. Kvar finns endast friform. Den skulle nog kunna få Krandalf att kräla genom Moria på bara knäna för att förstöra den! :gremwink:

Helt underbart. Med de tärningsformerna är det extra underbart att jag inte ska rita nåt heller... :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
Palantir

"Egentligen gäller samma problem för palantirerna. Ska vi ha dem som klot eller ska vi ändra det med?"

Laptop? "Akta dig för chatten, vi vet inte vem mer som läser!"

Insignia

Swashbuckler
Onda tärningar

Det ska bli intressant att försöka rita de där tärningarna... särskilt den med bara en sida o_O

Hur blir man förresten osynlig av tärningen? Lite svårt att trä den på fingret. Eller så är det en ringformad tärning o_O

Feuflux

omjonasson.se
Klot kanske

Det ska bli intressant att försöka rita de där tärningarna... särskilt den med bara en sida o_O

Ett klot? Min första tanke (som givetvis är fånig) är att man stoppar upp den i näsan för att bli osynlig... :gremtongue:

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Klot kanske

min tanke var att man skulle rulla tärningen, och beroende på resultatet skedde olika effekter. The One Die skulle då vara en d20 med 20 roliga effekter. Nu funkar ju inte riktigt det.

Näs-grejen är bra. Man skulle också kunna tänka sig att man kan stoppa in den i naveln, eller i, well, "where the sun don't shine".

Insignia

Swashbuckler

"min tanke var att man skulle rulla tärningen, och beroende på resultatet skedde olika effekter. The One Die skulle då vara en d20 med 20 roliga effekter. Nu funkar ju inte riktigt det."

Det är ju ännu bättre. Den har bara en sida, så hur man än slår så blir resultatet osynlighet.

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Eller ett moebiusband?"

Ett vaddå sa du att du sa, sa du?

Sodivra

Champion
Re: Och det är...? [nt]

Möbiusband. Ett band med bara en sida.

Funkar att trä över fingret och allting.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Cool grej...

...men jag tror den är fel... Trots ditt vackra, välvårdade skägg...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Onda tärningar

En ensidig tärning borde bara se ut som en cirkel med en etta i. Och den ser likadan ut oavsett hur du vrider den, precis som Musse Piggs öron. Hur man blir osynlig av den? Vem vet? Kanske när man slår med den?

/tobias