Nekromanti Problem med rollspel

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,553
Location
Stockholm
I samband med diskussioner om Knoll & Totts böcker och liknande, hör man folk säga "det är synd att de är så rabiata, för det får de problem som verkligen finns att hamna i skymundan eller banaliseras av alla andra vilda anklagelser".

Vad är det egentligen för problem som finns inom rollspels- och lajvhobbyerna? Vilka är de verkliga brännpunkterna?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: De verkliga Problem med rollspel

1 Bortappade tärningar. och T4 på golvet... *darrar av skräck*
2 sovande spelare och speledare under äventyr som inte avslutats i tid.. "Ö va är klockan jag tror den är rund. elller kanske runt 5 på morgon"
3 Frånvarande SPELARE under viktiga delar av äventyret..
4 Brist på Pennor eller brist på papper
5 Godis brist..
6 Te brist för min del och för spelarna coca cola brist.. ( dricker aldrig coca cola själv )

Dessa allvarliga problem kan lätt göra en kampanj eller äventyr väldigt dåligt eller ställa till med stora irritations moment. Specielt T4 på golvet de är som truppminor har du trampad på en så vet du smärtan dom orsakar...


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Re: De verkliga Problem med rollspel

I våran grupp är det nog brist på redbull.
Och vissa andra håller på med snuff (ett mentol pulver man sniffar för att bli pigg, det är inte knark.)

Vi kan ha brist på stearin ljus också.

Ps. Hatten jag stödjer ditt beslut av att slopa Colan Ds.

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,112
Location
Tindalos
Re: De verkliga Problem med rollspel

För att inte tala om brist på tid.

/Patrik

"Die gemüse sind gestorben und die sahne sind so schalk." - Caramba
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,537
Location
Helsingborg
Re: De verkliga Problem med rollspel [OT]

"<EM>...och T4 på golvet...</EM>"
En <EM>riktig</EM> rollspelare <EM>har</EM> trampat på 1T4. /images/icons/wink.gif

"<EM>Ps. Hatten jag stödjer ditt beslut av att slopa Colan Ds.</EM>"
/[color:green]Han</font color=green> som stöder det också
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Trötta spelare-anekdot!

Tyvärr var jag inte närvarande när detta hände, men det är ändå en av mina favoritanekdoter.. /images/icons/smile.gif

Det var SENT på ett rollspelsläger (Vår anrika spelföreningen anordnar sådana.) och alla var TRÖTTA. Sander hängde inte med alls "ööööh va?", Farzad låg och sov, och Filip frågade SL-Robin om han "fick läsa det här?" (Ett äventyr) Jaja svarade Robin.. En timme frågade Robin: Har du LÄST det där? Filip svarade: Ehh ja..
Det var det äventyret dom skulle spela. Robin fick ett ryck och började äta upp sina anteckningar! /images/icons/laugh.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Trötta spelare-anekdot!

På ett konvent för en oherrans massa år sedan spelade min gamla grupp Black Ducks Call of Cthulhu på natten, och efter en stärkande Cola-frukost övergick vi direkt till ett MERP-pass, med världens tristaste äventyr.

Yours truly somnade till, så någon knackar mig på axeln och tycker: "Öh, Ekke, vakna, vad tycker du vi skall göra?" Jag ruskar mig generat absolut klarvaken - men utan minne av vad som har hänt de senaste fem timmarna.

Således börjar jag rabbla ledtrådar till misstänkta kultister, frågor som behöver besvaras och konstaterar slutligen: "Men det är väl bara att ringa och fråga?"

Efter en tyst minut säger SL: "Du befinner dig i Middle-Earth, och telefonen är inte uppfunnen. Jag tycker vi behöver en paus, NU!"

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 
Top