Nekromanti Problem med gurk-mäktiga spelare...

daZZeTh

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
47
Location
Skellefteå
Röva saker från folk.

Ibland kan det vara befogat att ta vissa saker från spelarna för att hålla en viss balans i äventyret. Men i övrigt håller jag med Elronds inlägg...

daZZeTh - Som förlorade all sin utrustning och hästar vid senaste spelmötet och fick släpa på en fet kärra genom skogen bara för att somliga i sällskapet var för snåla för att lämna den.
 

Kristian

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
35
Location
Ronneby, Blekinge
Lösning

Inte ens den sturskaste av dvärgar med den största av rustningar klarar en riddare med lans eller ett armborst. Låt dem stöta på en Rovriddare som söker bråk och som sedan skadar dem ordentligt ex. en bruten högerarm. Sedan har han armen bruten i ett par speltillfällen. Det borde övertyga honom om hans ooövervinnerlighet :)

[color:red] /Kristian </font color=red>
 

streetcrab

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
4
Hela grejen med rollspel är ju att spelarna ska få utmaningar att lösa, antingen de löser dem via våld eller på annat sätt. Och du som SL är ju trots allt gud i äventyret/kampanjen som spelas, så ändra på skadorna på fiendernas träffar så att de gör skada på den omständiga dvärgen.- När jag är SL så slår jag alltid SLP:ernas slag dolt och ändrar dem efter behov, allt för att hålla spänningen uppe. Att skicka en övermäktig motståndare på spelarna är ju också OK, om än lite elakt...gör jag det så ser jag alltid till att spelarna kan fly om de absolut inte försöker döda besten varpå de själva får vandra vidare till de sälla jaktmarkerna.

Att döda en spelarperson i sömnen eller nåt liknande, utan att spelaren har nån som helst chans att påverka utgången av sitt öde är ju gud förbannat så taskigt.

Ta dig friheter(rättigheter?) som SL och ändra det som ändra börs.

//Streetcrab
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Huset de sover i börjar brinna på natten och dvärgen som förhoppningsvis inte sover i sion rustning måste springa ut utan den, om han inte vill brinna ihjäl (försäkra honom att rustningen nog klarar branden.... Men det visar sig att det är ett band Muhadinska härjare som är där och de tar RP:na till fånga, drogar magikern och binder dvärgen HÅRT. (om han tänker slåss med sina yxor drar de sina bågar, utan rustning måste han ge sig). Den enda som kan rädda situationen är en snikig fingerfärdig tjuv som ingen bryr sig om eftersom han är så klen.

När de väl kommer därifrån har dvärgen inte fått tag på sina yxor utan får hålla sig med vanliga (+Ob1t6 och inga jävla stridstekniker). Nu skall de bara hitta dvärgens rustning som ett gäng nomader med bågar tagit. De måste förhandla tillbaka rustningen eller sno den (tjuven igen eftersom alven inte tänker hjälpa en dvärg med något så mundant som att få tillbaka en rustning.).

Sen skall de BARA ge sig på härjarna och ta tillbaka yxorna.

Se hur stursk dvärgen under det uppdraget och han lär vara mer ödmjuk i framtiden.

_öRn
 

havskruset

Veteran
Joined
18 Aug 2000
Messages
15
Location
Tidaholm så klart =)
Jag har aldrig hört talas om en stenätare att vara så stark...men truker är ju starkare...och kan säkert finna en lösning på erat problem annars är det bara att ringa polia.
 
Top