Nekromanti Problem med grammatiken?

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
I Neotech 2 under kapitlet "Rollpersonen", inne på yrket "gängmedlem" och på händelsen "gängkrig" kan man läsa något i stil med (minns inte exakt , har inte boken här):
"Rollpersonen har varit med i en sammandrabbning med en rivaliserande gäng" och "Dessutom rollpersonens får 1T6 psykoskryss"...

När jag satt och läste igenom boken lite upptäckte jag fler snarlika (grova) grammatiska fel (t.ex. i kapitlet "Droger"), och kunde ibland inte hålla mig för skratt!

Om ni frågar mig så vet jag varför Offensiv är försenat... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Sånt där är ju tyvärr väldigt vanligt om man jobbar mycket med en text. Man sitter och vänder och vrider på meningen och så glömmer man att flytta eller ta bort vissa ord. Och som vanligt är man blind för sina egna fel.

Så, Neogames har inte alls problem med grammatiken, bara lite slöa korrekturläsare...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Väldigt slöa isåfall...

Felen är nämligen många och grova... För mig tog det inte alls länge att upptäcka dom. Men som du sa, arbetar man länge med något så... /images/icons/smile.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
hehe!

Ta en titt på ARTIFICIELLA ARMAR och ARTIFICIELLA BEN så får ni se en riktigt skoj miss! Tänk efter när ni läser på dem. Det står fel på en av dem nämligen. =)

Den är faktiskt helt underbar!

:: pelle ::</B>

------------
"God of the Polfa"
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Finns massor med fel.

Finns tom en mening som slutar utan punkt och i meningen efter är det två ord som inte alls stämmer in i meningen. :gremsmile: starkt jobbat neogames.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Nåja...

Huvudsaken är ju att vi fattar vad dom menar, och jag hoppas att det inte är detta som stoppar upp offensiv från att komma ut...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sånt som händer.

Det är väll sånt som händer antar jag, antar att de har korekturläsare. Men även de gör missar tydligen. Men så länge som det "bara" gäller gramamtiken och inte nått rent regelfel så kan jag ta det att det kanske inte är helt gramatiskt rätt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top