Nekromanti Problem igen!!!

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Nu har jag haft problem att komma in på forumen sedan i lördags eller nåt!

Fler som inte kommit in sedan dess?

/Emil
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
När det problem som varit uppstår kommer ingen in på forumen, de är helt enkelt trasiga och de blir definitivt inte bättre av att man försöka ladda om flera gånger (snarare det motsatta). Vi har återigen rensat lite, men tills någon kan komma till servern och fysiskt trycka på avstängningsknappen så kommer problemet att kunna återuppstå.

Jag tackar alla som mailat in och meddelat att den är nere, de flesta har varit exemplariska i att meddela hela felmeddelandet som uppstått och info om när och hur det hela skedde. Sånt är väldigt användbart när vi ska kolla upp felet.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja, tyvärr måste jag meddela att risken är ganska hög, även om det bör dröja lite längre än några dar till nästa gång då jag har fixat lite på servern återigen.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Vad kör ni för hårdvara i servern??
Är det något som inte fungerar så bra i den som vi forum användare skulle kunna skramla ihop till???
Om alla forum användare skänker 10 kr så blir det 3800 kr, det kan bli lite små förbättringar..

WHaLe
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är en ganska klen burk, men just nu är det inte det som är problemet, utan det är lite strul med den som bara kan ordnas genom att någon kan komma till den fysiskt vilket dröjer ett tag till.

Naturligtvis vore det trevligt om besökare skänkte en liten slant så att jag själv slipper punga ut med pengar så att ni kan diskutera, men å andra sidan är det i stort sett en omöjlighet att få folk betala så det är inte så stor mening.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Det är synd...
Men om du börjar påpeka problemet och att det problemet skulle kunna lösas med ekonomiska bidrag så fort någon börjar klaga så kanske folk hjälper till.
10 - 20 kr per användare är inte så hårt, men kan öka prestandan betydligt..

WHaLe
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Men det krävs att väldigt många skulle skicka in pengar också och tröskeln för att göra det är helt enkelt för hög. För tillfället tycker jag det är bättre att vara helt gratis. Speciellt som problemet som är just nu inte skulle bli mycket bättre av mer pengar.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Bara du är nöjd så är det bra...
Själv tycker jag inte det har varit så farligt, det fungerar ju 99.9 % av
tiden...

WHaLe
 
Top