Nekromanti Priskoll: Sinkadus och Drakar & Demonerserien

johnob

Veteran
Joined
23 Nov 2006
Messages
10
Hej,

tror jag har mina gamla Sinkadus liggande på vinden nånstans, nr 8-10 och 17-24.
Och vet mer säkert att jag har böcker ur Drakar & Demonerserien nr 1-9.
Nån som har koll på värdena på detta?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Sinkadus, efter de första 5-6 numren eller nåt, brukar ligga på c:a 50 spänn plus minus en tia eller så. Samma för pocket-böckerna, vad jag kan minnas, men det är lite luddigare där. Även om översättningarna är ganska unika är ju böckerna i sig väldigt lätt att få tag på i tusentals superbilliga återutgivningar.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det är alltså min bedömning, men kolla Tradera och se vad de landar på där, borde vara bästa priskompassen för Sinkadus.
 

johnob

Veteran
Joined
23 Nov 2006
Messages
10
Avslutad auktion på Sinkadus nr 17-20. Utrop 200 kr. Inga bud...
Där ser man
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Går i vågor med gamla Ä-spel-grejjer, det är inte omöjligt att många rollspelare lade sin spelbudget på nya Dungeons and Dragons den här månaden, t.ex.
 

johnob

Veteran
Joined
23 Nov 2006
Messages
10
Sen reflektion här på det du skrev, Eksem:
Ja det måste verkligen gå i vågor... Jag såg en Ensamma vargen nr 9 gå för under 100 kr nyligen på Tradera. En sådan fick jag över 400 kr för på Tradera för 1,5 år sen. Rätt dåligt skick också.
Har du, eller någon annan, någon uppfattning om Äventyrsspels grejer generellt följer ett och samma mönster? Alltså om Sinkadus för tillfället värderas lågt så är det en fingervisning om att Ensamma Vargen och gamla DoD osv gör det också? Och att när jag fick över 400 kr för en Ensamma Vargen så värderades Sinkadus osv högt också (höll jag inte koll på)?
 
Top