Nekromanti Priskoll på mutant UA

galtevar

Veteran
Joined
2 Sep 2012
Messages
4
Hej!

jag har en samling på alla mutant undergångens arvtagare böcker som jag funderar på att sälja av men vet inte riktigt vad alla böcker är värda eftersom tradera har börjat ta bort gammla aktioner.

hur mycket är dom värda:
mutant undergångens arvtagare reviderade grundboken
kalabaliken i karle
österhavets otämjda riken
ulvriket den längsta marschen
ulvriket det eviga kriget
vid regnbågens slut

tack i förhand!

MvH Galtvar
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Har statistik på Traderaförsäljningar från snart 2 år. Här är listan jag har med matrisen Namn; Lägsta pris; Högsta pris; Medelpris:
Grundregler reviderade310657456.92 kr
Kalabaliken i Karle380685482.14 kr
Österhavets otämjda riken360960567.89 kr
Ulvriket - Det eviga kriget105917251,432.33 kr
Ulvriket - Den längsta marschen73020251,485.33 kr
Vid regnbågens slut102512761,150.33 kr

Sedan ska man ju ta dessa med en viss nypa salt. Tradera är oberäknelig och det går upp och ned av diverse anledningar. Men det kan ge en fingervisning.

// G
 

galtevar

Veteran
Joined
2 Sep 2012
Messages
4
Tack så jättemycket! nu måste jag bara komma på om jag ska sälja dom eller inte
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Som sagt kan de fluktuera rätt mycket. Har sett Vid regnbågens slut gå för så mycket som 1700 och så ''lite'' som 700.
 

ekofest

Veteran
Joined
2 Apr 2012
Messages
42
Location
Örebro
Galten eller någon annan råkar inte veta vad Pirit och SLskärmen har gått för :grin:
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Jorå, för tusan. Samma matris som ovan. Lite haltande värden angående SL-skärmen då jag bara tar med kompletta objekt dvs SL-skärm + Hotell Hote vilket jag bara sett 2 gånger sedan jag införde MUA i min statistik och de gick för samma pris båda gångerna. De har sålts separerade vid några tillfällen men de priserna har jag inte plockat med.
Pirit2251000391.58 kr
SL-skärm860860860.00 kr
// G
ekofest said:
Tack så mycket!
Matar du in statistiken manuellt?
Galten said:
 

galtevar

Veteran
Joined
2 Sep 2012
Messages
4
Galten! håller du din statistik uppdaterad?

vore roligt ifall du kunde lägga upp hela en priskoll på alla Mutant böcker
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,041
Nyfiken fråga till Galten: hur får du reda på dessa uppgifter från Tradera?
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Har varit lite dålig på det sista tiden. En tendens jag sett är att MUA har gått ner lite lätt i pris på Tradera senaste månaderna. Till och med de mer åtråvärda har droppat lite i pris, såg någon del i Ulvriket som gick ner under 1000 vilket är rejält lågt mot vad de gått för innan.

Så jag har en haltade statistik men riktlinjerna för Tradera-priserna ligger i medel runt samma som innan, kanske lite lägre.

Och på din fråga McKatla, när jag var som mest nitisk så gick jag in minst en gång i veckan och kollade på alla avslutade auktioner på Tradera. Det var mest för att få koll själv men många var intresserade. Nu när min samling börjar bli så stor tappade jag lite lusten att föra statistik då jag inte själv hade någon direkt vinning av det. Nu är det så få objekt jag aktivt letar eter att jag har rätt bra koll på vad jag vill betala för dem om de dyker upp.

Rent allmänt: Dock ska sägas att priserna för Äventyrsspels saker gått uppåt senaste tiden till skillnad mot MUA. Anledningen till detta tror jag beror på de kommande rollspelsböckerna Finna dolda ting och Äventyrsspels: Bland mutanter, drakar och demoner, RiotMinds nya Drakar och Demoner-kickstarter samt en del rejält lyckade crowdfunders inom rollspelsbranschen som till och med mainstream media verkar ha koll på.

// G
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Galten;n132258 said:
En tendens jag sett är att MUA har gått ner lite lätt i pris på Tradera senaste månaderna. Till och med de mer åtråvärda har droppat lite i pris, såg någon del i Ulvriket som gick ner under 1000 vilket är rejält lågt mot vad de gått för innan.
Vilket gör att jag tycker det är rätt kul att en del verkar ha börjat förvänta sig ulvriket-/VRS-priser för samtliga MUA-böcker.

Just nu följer jag roat den här "auktionen" som jag har för mig har förlängts en gång redan: http://www.tradera.com/item/181201/...-mutant-undergangens-arvingar-rollspel-bocker
 
Top