Nekromanti [Priskoll] (Nästan) Alla böcker till Mutant: UA

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Jag sitter på en samling med alla Mutant UA böcker förutom Vid Regnbågens slut samt Hotell Hote + skärmen som kom med den. Grundboken är det v2 på. Tidsbrist gör att jag inte spelat så mycket, och böckerna tar en faslig plats.

Alla böcker är i mkt gott skick, endast mycket litet slitage.

Vad tror ni man skulle kunna få för detta? Har nya Mutant dragit ned priserna på UA? Vore ju gött att få det sålt i paketpris, men det kanske är värt att lägga upp det individuellt på Tradera?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Att du saknar VRS är dåligt, men att du har Ulvriket är bra. M:Å0 verkar inte ha påverkat prisbilden så mycket, eftersom det är väldigt olika världar.

Om man tittar bakåt lite så har ett par "nästan kompletta" (har VRS men saknar Ulvriket-böckerna) gått för runt 6000 spänn. Så nånstans däromkring är inte orimligt i min mening (hutlöst, möjligen =). Eftersom du har båda Ulvriketböckerna så skulle kanske till och med 7000 vara rimligt.

Det bygger lite på att du hittar någon samlare som antingen upptäckte spelet efter att det upphört, eller att du hittar någon som är villig att köpa allt för att få de böcker de saknar. Förbered dig på att många vill köpa enstaka böcker av dig för att kompletera sin samling.
 

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Ah, ja det var väl ungefär vad jag misstänkt. Tack!

Jag har egentligen inget emot att sälja böcker styckvis, men börjar jag sälja en vill jag bli av med alla. Det är riktigt bra spel, men tar lite mycket med plats när jag använder dem så extremt sällan.

Nu är ju detta bara en priskoll tråd, men om nån är sugen så får dom gärna höra av sig.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Säljer du styckevis kommer folk antagligen att vilja köpa Ulvriket-böckerna samt Hindenburg och kanske Nordholmia, då dessa inte han tryckas i så många exemplar innan nedläggning. Resten kan visa sig lite mer svårtsålt om du inte rear ut dem för riktigt låga priser.
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
I och med att du har Ulvriket-böckerna och flera av de mer populära modulerna så skulle jag nog till och med gå lite längre än Rymdhamster och skulle du kränga rubbet för över 8000 skulle jag inte bli förvånad.

Enbart de två Ulvriket skulle du säkert kunna kränga för 3000-3500 för paret. Nordholmia runt 1000-1500. Redan nu är vi uppe på vid 5000-sträcket.

800-1000 st för Spelarboken och Hindenburg. 5-600 för Zonernas Zoologi. 3-400 för reviderade regelboken och Kalabaliken i Karle, Pirit 2-300.

MUA är populära samlarobjekt nuförtiden. Räkna med att folk vill köpa.

// G
 

Haglund503

Veteran
Joined
18 Jun 2015
Messages
1
Jag har köpt mycket Mutantböcker på senaste.
Och priserna har gått upp mycket i och med ny mutant år noll.
Normala kanpanjböcker går för över 800kr och ibland mer. Ulvriket för mellan 1500 och 200kr st.
Tveksamt om du får ut fullpris i klump.. så kör dem per st på tradera är mitt tips :)
 
Top