SÄLJES (Priskoll) Mutant UA, Regler, Vid regnbågens slut etc.

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Har lite böcker till Mutant - Undergångens arvtagare som mest står i hyllan och samlar damm. Vet inte riktigt vad de kan vara värda (har för mig att åtminstone Vid regnbågens slut är lite sällsynt). Kan någon hjälpa mig att klura ut vad man bör ta för grejerna? Och om någon är intresserad av att köpa vore det såklart kul 😊

Mutant - Undergångens arvtagare, grundregler

Vid regnbågens slut

Pirit - Den innersta kretsen

Spelarbok: Rebellen & Överlevaren

Spelledarskärm

IMG_3035.jpegIMG_3039.jpegIMG_3036.jpegIMG_3041.jpegIMG_3037.jpeg

Vid regnbågens slut är nog den som är värd mest. Speledarskärmen kan du nog också få lite pengar för.

De andra finns ju på olika sätt i nytryck så där vågar jag inte gissa

Jag kan vara intresserad av Vid regnbågens slut men det beror lite på vad du vill ha för den.
Vad kul! 😊 Tänker inga astronomiska priser, men ska försöka kolla upp vad det kan vara värt. Ska vi ta det via PM?

Jag skulle också kunna tänka mig att köpa Vid regnbågens slut om ni inte kommer överens.

Jag hade inte sålt Vid regnbågens slut för mindre än en tusenlapp. SL-skärmen tror jag också kan vara värd ganska mycket (visst ingår Hotell Hote där också?). De andra böckerna har ju nytryckts, så de är nog inte värda mer än ett par hundralappar stycket.

Precis. Har det äventyret i någon låda någonstans men nämnde inte det i original-inlägget då jag inte vet om jag kan hitta det.

Hittar du det så har du ytterligare en grej med ett värde kring tusenlappen. Nummer av fanzinet Den Fjättrade Gåsen brukar också vara eftertraktade. Jag har på Tradera sålt flera för priser kring 700-800 kr stycket.

Som andra sagt; VRS och SL-skärmen (inkl Hotel Hote) är väl de två som är riktiga rariteter.

VRS har historiskt gått för åtminstone 1700 spänn och därikring. Men det var många år sen jag såg ett ex faktiskt säljas (det var lite upptakten till de galna rollspelspriser vi ser idag på många begagnade rollspelsprodukter).

Vill du tjäna pengar så lär en traderaauktion och lite promotion på diverse facebookgrupper ge bäst resultat.

Jag är själv inte köpintresserad då jag redan har de här grejerna. Men jag tycker att typ 2000 spänn för VRS+SL-skärm(inkl HH) skulle vara ett väldigt schysst pris (rent marknadsmässigt, objektivt ser jag det som galet för två 100-kronorsprodukter).

Sen kanske max 500 spänn för de andra böckerna tillsammans. Det är ju första versionen av regelboken. förvisso. Och ser ut att vara i väldigt bra skick. Så kanske lite mer.

Back