SÄLJES Priskoll. Komplett drakar & demoner (199x) och Sinkadus

Jpb1977

Veteran
Joined
18 Jun 2020
Messages
7
Hej,
Har komplett drakar och Demoner plus komplett samling Sinkadus som jag funderar på att göra mig av med nu i december till någon som verkligen kan uppskatta det. Sparade till barnen men de har inget intresse. Det mesta att i bra skick dock finns det vissa lådor, typ svavelvinter, som är lite ihoptryckt. Ska lägga upp bilder på allt när jag kommer till Sverige i december (bor utomlands). Finns även en del dubbletter.

Inget intresse av att sälja i delar då behållar jag hellre för har inte tid och tycker det vore synd att dela upp allt. Bättre det går till någon med intresse. Men vad rekommenderar ni för metod att bli av med allt? Finns det auktionshus som jobbar med sådant? Vad skulle man kunna hamna på pengarmässigt?

Har ingen koll på detta då jag inte bott I Sverige på 20 år så alla tips uppskattas.

Ha en trevlig vecka!

P.S. eventuellt komplett Mutant 1+2 plus äventyr etc. Får kolla upp det sen i december.
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
365
Location
Stockholm
Alphaspel kan ta in bulksamlingar om du vill bli av med allt på ett bräde och inte hittar napp här, möjligtvis får du inte samma pris som om du skulle sälja allt manuellt - men tid är ju också pengar.

Oavsett skulle jag säga du troligtvis har en del efterfrågade saker i din samling.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
På auktionssidan Tradera handlas mycket rollspel. Förstår jobbet med att dela en sådan samling men du kommer tappa mycket i pris om du inte styckar upp den. Ska du sälja hela samlingen är det troligtvis personer eller butiker som har som plan att stycka upp den och sälja vidare för att tjäna mer pengar som kommer vara intresserade.
Det är ett rätt bra värde på en komplett DoD samling. Svårt att gissa exakt eftersom hela samlingar sällan är till salu och att skicket kan vara avgörande.
Även en samling Sinkadus har ett högt värde. När det kommer till Sinkadus så är de första och sista mest eftertraktade. Sinkadus nr 47 gick tex för 2131kr tidigare idag. Däremot många nummer i mitten skulle nog gå att få för 100-300kr styck.

Är det något specifikt häfte eller box du undrar över pris kan vi nog hjälpa till lite här även om priserna varierar rätt kraftigt ibland.
 
Last edited:

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Bara så att du vet så betalar Alphaspel inte bra.
Vill du maxa så är det dela upp samlingen och sälja på Tradera som gäller men det är också en gamble.
Priserna kan kraftigt skifta.
 

Jpb1977

Veteran
Joined
18 Jun 2020
Messages
7
Tack för alla svar. Jag ska fundera lite till december när jag är i Sverige. Lägger kanske ut annons. Tradera tror jag tyvärr är en stor gamble som är mycket tidsberoende. Dessutom splittrar men då samlingen. Hellre har jag då kvar den som sagt.
 

Jpb1977

Veteran
Joined
18 Jun 2020
Messages
7
Hej igen. Är det någon som har telefon eller email till rollspelsgrottan? Jag har inte FB.

Vad tror in pris på:
sinkadus 1,2 samt 44,45,46
Första DoD boxen fr 82
Masklandet

Har kollat lite på tradera vad de fått för pris. Utöver det ovannämnda vad borde inbringa mest betalt?

Visst gick det en komplett samling för ett antal år sen? Jag såg något om det men hittar inte länk idag. Kommer någon ihåg priset?

// J
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Hej igen. Är det någon som har telefon eller email till rollspelsgrottan? Jag har inte FB.

Vad tror in pris på:
sinkadus 1,2 samt 44,45,46
Första DoD boxen fr 82
Masklandet

Har kollat lite på tradera vad de fått för pris. Utöver det ovannämnda vad borde inbringa mest betalt?

Visst gick det en komplett samling för ett antal år sen? Jag såg något om det men hittar inte länk idag. Kommer någon ihåg priset?

// J
Priser varierar kraftigt men någon gång har Sinkadus 1 & 2 gått för 5000kr styck, Har du otur så kanske 2500kr för Sinkadus 1 och 1500kr för Sinkadus nr2. Sinkadus 44-46 har jag sämre koll på förutom exemplet tidigare där Sinkadus 47 gick för 2131kr. De brukar dock alltid gå för ett högre pris än Sinkadus 4-40 typ. Är väl dels för att de sålde sämre på slutet (gissning) och att kortspelare vill ha dem då det var en del tabeller med Doomtrooper med så de intresserar fler än rollspelare.

Första DoD boxen komplett i riktigt fint skick kan du komma upp runt eller strax över 10000kr.
Marsklandet var ett tag sedan jag kikade på men kanske 1000 till strax över 2000kr i fint skick.
Det som annars går för höga priser är konfluxsviten, vissa utgåvor med tennfigurer (DoD91 och magiboxen) samt konventsutgåvan av Gigant som är sällsynt.

Om inte annat så går det att sätta ett reservationspris på tradera. Då chansar du inte på att släppa iväg något till alltför lågt pris.

Såg någon samling för några år sedan men kom ej ihåg pris eller om den ens blev såld.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Samlingen kommer ju med all sannolikhet splittras i vilket fall, för övrigt. Den som är intresserad av en sån samling lär med all sannolikhet antingen vara en person som jobbar med just att köpa o sälja, eller någon som redan har en hel del.
 
Top