Nekromanti [Priskoll] Eon och Torg

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Familjen ska flytta till Malta så vi behöver reducera vårt innehav av prylar rejält vilket även drabbar min rollspelssamling. Jag har bland annat en nästan komplett samling av EON-prylar från start tills den nya Alv-boken och nästan allt som gavs ut till rollspelet Torg. Så därför har jag följande frågor. Vilka EON-tillbehör är det som har något värde och vilka kan man slumpa bort för en 50-lapp stycket? Och finns det något intresse alls för Torg-rollspelet hos någon eller kan man lika gärna strunta i att försöka sälja det?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
För någon vecka sedan såldes en stor Torg-samling i klump i en Facebook-grupp där jag är med. Vill minnas att den drog in en hygglig summa.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Det är precis den gruppen och jag har redan hunnit snegla på några av dina annonser. ????
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
När det gäller Eon så är Magiboken väldigt eftertraktad vad jag vet, då den har varit slut länge.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
För EON prylarna skulle jag gå till neogames.se och se vilka som fortfarande finns att köpa som nya. Dessa lär du ju inte som begagnade få mycket mer än 50-100 SEK för beroende på skick. Gissar att samma sak gäller för de tidigare regelböckerna om de inte är de speciella samlarutgåvor som gets ut.

Min gissning är att det du kan få ett högre pris för är de bakgrundsmoduler och äventyr som inte längre finns I lager som nya. Men det är nog svårt att gissa på förhand vad som är ett rimligt pris utan vill du få bra betalt skulle jag rekomendera att lägga ut dom som auction på t.ex. Tradera.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Nu har jag lagt ut dem på facebook-gruppen som nämndes tidigare. Tack för all hjälp
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Jag bokade Mystik och Magi, men en av spelarna i min spelgrupp meddelade mig kort därpå att vi redan hade den i vår gemensamma samling! Redigerade därför bort titeln från mitt svar! Ursäkta ångrandet, men finns säkert nån som behöver den mer än att vi ska ha två! Står emellertid fast vid de andra bokningarna jag gjorde!
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Daniel;n225311 said:
Jag bokade Mystik och Magi, men en av spelarna i min spelgrupp meddelade mig kort därpå att vi redan hade den i vår gemensamma samling! Redigerade därför bort titeln från mitt svar! Ursäkta ångrandet, men finns säkert nån som behöver den mer än att vi ska ha två! Står emellertid fast vid de andra bokningarna jag gjorde!
Jo jag såg det och M & M blev ju (inte helt oväntat) såld ändå. Du har fått ett meddelande på facebook om huruvida du vill hämta eller få den skickad.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Kul att se att du får dina grejer sålda. Om jag vinner ditt 2300 AD lovar jag att ta väl hand om det.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
luddwig;n225364 said:
Kul att se att du får dina grejer sålda. Om jag vinner ditt 2300 AD lovar jag att ta väl hand om det.
Det är ju skönt att höra att mina älsklingar hamnar i ett tryggt hem ;-)
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Zadrith;n225258 said:
Och finns det något intresse alls för Torg-rollspelet hos någon eller kan man lika gärna strunta i att försöka sälja det?
Jag kan nog vara intresserad av att köpa ett stort parti Torg, om du har möjlighet att vänta 1-2 månader då jag börjar jobba nästa vecka igen och behöver få lönen att rulla först. När flyttar ni?
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
MattiasLejbrink;n225468 said:
Jag kan nog vara intresserad av att köpa ett stort parti Torg, om du har möjlighet att vänta 1-2 månader då jag börjar jobba nästa vecka igen och behöver få lönen att rulla först. När flyttar ni?
Jag bestämde mig faktiskt för att behålla Torg. Har fler som har visat intresse för det men skulle jag ändra mig så hör jag av mig till dig och alla andra som gjort det.
 
Top