Nekromanti Prishöjning?

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Jag hade hört något om att alla D&D böcker skulle höjas med 30%. Kan detta stämma, för det hoppas jag verkligen inte att det gör. Priserna är ju redan tillräckligt höga, ska man då lägga ut 520:- på monstermanualen och 650:- på forgotten realms boken.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Inte alla böcker - eventuellt kommer de svenska återförsäljarna att höja priset för att kompensera för den sugiga växelkursen, men det är inget påbud från WOTC. Däremot kommer WOTC att höja priset på grundböckerna snart till $30 (en höjning med 50%). Detta ska dock snarast ses som "slut på rabatten" än en egentlig prishöjning - du hittar inte något annat företag som säljer 256 sidor i hårdpärm för $20, knappt för $30 heller.

Sean Reynolds, en av WOTCs designers (och f.d webmaster) har en sida här som förklarar lite om rollspelsekonomi.

Förresten, vart får du priserna ifrån? Tradition är väl inte direkt de billigaste på rollspel, och deras nuvarande priser på MM är 249 kr och 449 för FR-boken. Om man ökar med 30% så hamnar man på ungefär 325 respektive 585 kr, inte 520 och 650.
 
G

Guest

Guest
Sen får vi inte glömma att bokmomsen förhoppningsvis sänks också i en nära framtid.
Har till och med för mig att det stod något om det i senaste numret av tidningen Codex.
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Förresten, vart får du priserna ifrån? Tradition är väl inte direkt de billigaste på rollspel, och deras nuvarande priser på MM är 249 kr och 449 för FR-boken. Om man ökar med 30% så hamnar man på ungefär 325 respektive 585 kr, inte 520 och 650.

Bara den lokala hobbyaffären i trakterna, tar 400 spänn för MM. Jo tradition var ANINGEN billigare
 

Hibashira

Veteran
Joined
3 Oct 2001
Messages
48
Location
Östersund
Själv handlar jag från sfbok.se de har ytterligare 50kr billigare.

Kolla upp det. Jag tror MM och PH går på 198 motsvarande 245kr på tradition
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
momssänkning

Notisen i Codex kommer från Legend Hobbyspels nyhetsutskick, men en betydligt mer uttömmande artikel finns här: http://www.rollspel.nu/nyheter/Nyheter3bb3c43a8f82a.shtml.

Om priset på grundregelböckerna går upp med 50% och momsen samtidigt sänks från 25% till 6%, så borde de alltså kosta drygt 250 kr i Sverige vid årsskiftet. Det är ungefär vad grundregelböcker till andra rollspel lär kosta efter årsskiftet.

/Pauli Paananen, nyhetsansvarig
 
Top