Nekromanti Priser

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Hur drabbar bokmomsen boxar? (Det har ju pratats lite om det).
Och Sorgernas brunn, den har inte fått en prissänkning. Den borde kosta 152 kronor.

VARNING! Om Neogames hade sänkt priserna ordentligt så hade alla normaljocka moduler kostat 169 kronor. DÅLIG STIL!
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Priser [AnT]

..neogames måste ju hålla uppe priserna för att hålla cjs levande =)
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Boxar...

Hur drabbar bokmomsen boxar? (Det har ju pratats lite om det).

Det har varit lite svårt för företagen att få reda exakt hur prissäkningen ska se ut, men den verkar innefatta även boxar. Dock inte spelledarskärmar och rollformulär.

Och Sorgernas brunn, den har inte fått en prissänkning. Den borde kosta 152 kronor.

Det stämmer. Neogames vill kanske standardisera priserna, eller så är det en medveten prisökning. Jag har för mig att jag sett Sorgernas Brunn på Tradition för samma pris som de övriga modulerna för ganska länge sedan.
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Handlarna

Eftersom det är en hel kedja som leder fram till kunden (dig) så vill såklart alla ha sin bit av kakan. Skulle tro att det man vinner på att bokmomsen sänks kommer revideras något beroende på, i slutändan, handlarnas vilja att tjäna pengar. Konstigt vore annars. Priset du nämner, 152:-, är väl inte direkt vanligt förekommande. Troligare är att det blir typ 159:-... eller 169:- psykologiskt riktigt/dra in ett par kronor extra. Sedan att en del bokhandlare helt enkelt skiter i att sänka priserna alls, det får vi nog räkna med.

En tanke iaf.
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Om du inte har råd att betala några kronor extra så tycker jag synd om dig men om du gnäller bara för att du är snål tycker jag att det är du som har DÅLIG STIL.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Handlarna

Regeringen har tillsatt en kommission som ska se till så att sänkningen sker fullt ut, men precis som du säger kommer detta nog inte att följas fullt ut.

Jag tror att priserna helt klart kommer att sjunka hos alla bokhandlare, men däremot lär det inte bli fullt ut över allt (om ens någonstans, de flesta avrunder nog uppåt närmaste snygga summa).

Sedan så kan jag förstå om ett företag som Neogames, med små marginaler, passar på att höja priserna något när de inte riskerar att hämma försäljningen på det viset.

/Emil
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Om du inte har råd att betala några kronor extra så tycker jag synd om dig men om du gnäller bara för att du är snål tycker jag att det är du som har DÅLIG STIL.

Detta är en rent principell fråga. Vi har höga punktskatter på saker vi (läs politiker) tycker är dåliga, exempelvis cigaretter och bensin. På saker vi tycker är bra som kollektivtrafik och böcker, är det låg skatt. Därför tycker jag att det är viktigt att det är låga priser också, och inte nåt som säljarna ska tjäna extra på (förutom fler sålda böcker). Det är DU OCH JAG som SKALL tjäna på reformen, inte DOM! Ja, jag är upprörd.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Re: Handlarna

Vissa företag avrundar även nedåt till närmsta snygga summa också. Passa på att köpa Repetitionskurs i Fysik på www.studenlitteratur.se Endast 178:- (Ja, dom har sänkt priset riktigt)

(Min far var en av författarna)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Re: Handlarna

Vissa företag avrundar även nedåt till närmsta snygga summa också. Passa på att köpa Repetitionskurs i Fysik på http://www.studenlitteratur.se Endast 178:- (Ja, dom har sänkt priset riktigt)

(Min far var en av författarna)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,214
Location
Göteborg
Re: Handlarna

Sedan att en del bokhandlare helt enkelt skiter i att sänka priserna alls, det får vi nog räkna med.


Vi ska inte räkna med det. Som konsumenter är det vår plikt att KÄMPA!!!
 
Top