Nekromanti Pris på magiskt föremål

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Någon som har lust att hjälpa till lite här....jag hittade inte någon tabell eller beskrivning i DM guide vad det skulle kosta med en sån effekt....men jag tänkte tex "Ring of Darkvision"...så att man permanent räknas som om man är under effekten Darkvision när man bär ringen....?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Jag skulle säga att den skulle kosta ungefär 3000 gp att göra eftersom effekten ska vara permanent. Kanske till och med ännu mer, men det är ju inte jätteüberpower så en 3000 gp att göra och 6000 gp att köpa... Någon som har ett annat förslag? :gremsmile:
 

Targos

Veteran
Joined
22 Nov 2002
Messages
84
Location
Luleå
Permanent Dark Vision?

Om du menar att man bara behöver ta på sig den och sen har du permanent dark vision så ska du typ lägga på 2 nollor på priset.


Om man måste bära den, så kanske 8000?
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Njae...altså så att man har darkvision medans man har på sig ringen....tar du av dig ringen så försvinner självklart effekten omedelbart. Det behöver ju nödväntigtvis inte vara en ring heller, men det kändes smidigast.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Den första regeln när det gäller att prissätta en magisk pryl är att se om det finns någon liknande. I det här fallet har vi redan goggles of night som ger darkvision så länge man har dem på sig. De kräver Craft Wondrous Item och formeln darkvision, och har ett marknadspris på 8000 gp. Att göra det som en ring i stället för goggles skulle nog varken göra till eller från, förutom att man får använda Forge Ring i stället.
 
Top