SÄLJES Pris/intressekoll Mutant Undergångens Arvtagare

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Hej!

Jag har en nästintill komplett samling av Mutant UA böcker jag funderar på att sälja. Jag köpte den begagnad för ca 10 år sen ifrån det här forumet tror jag. Allt är i bra skick men har använts och några böcker har t.ex namn stämplat på insidan av pärmen.

Jag saknar Hotell Hote, Vid regnbågens slut samt spelledare skärmen. Sen har jag v2 av regelboken och spelarboken istället för alla de små häftena.

Jag har förstått att priserna sjunkit lite i och med reprints. Tror ni att det är bäst att sälja allt i ett paket eller att dela upp? Vad kan samlingen vara värd?

Tack!
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,419
Location
Nirvana
Hej!

Jag har en nästintill komplett samling av Mutant UA böcker jag funderar på att sälja. Jag köpte den begagnad för ca 10 år sen ifrån det här forumet tror jag. Allt är i bra skick men har använts och några böcker har t.ex namn stämplat på insidan av pärmen.

Jag saknar Hotell Hote, Vid regnbågens slut samt spelledare skärmen. Sen har jag v2 av regelboken och spelarboken istället för alla de små häftena.

Jag har förstått att priserna sjunkit lite i och med reprints. Tror ni att det är bäst att sälja allt i ett paket eller att dela upp? Vad kan samlingen vara värd?

Tack!
Jag sålde av det mesta från min MUA-samling för ett par år sedan. Hade en helt komplett samling och fick nog sammanlagt ca 25 000 kr. Mest gav de två Ulvriket-böckerna. De trycktes i ganska liten upplaga och är nog fortfarande särskilt efterfrågade.

Att sälja allt i ett paket rekommenderar jag inte alls! Dela upp böckerna istället. Det ger betydligt fler och bättre bud. Jag sålde även av mina nummer av fanzinet Den fjättrade gåsen. De gav 700-800 kr per nummer. Nytrycket av några av böckerna har nog förändrat läget en del, men precis hur mycket vet jag inte. Gissar att den del av året vi nu befinner oss i är en lämplig tidpunkt för försäljning.
 

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Nu har jag lagt upp dyrgriparna på tradera. Förhoppningsvis går det bra för dom. Böckerna är i toppen skick.

Det tog emot lite att lägga ut dom. Det är fina böcker och en bra värld men jag tror aldrig att jag kommer att spela dom. Vill vi mot förmodan det i framtiden har en i gänget båda ulvriket han med =)


 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Stämmer att Ulvriket-böckerna fortfarande är de som går för högt pris. Vilket är lite extra kul för mig som författaren :) Övriga böcker ger inte mer än vad de nytryckta gör

Lite kuriosa. Jag fick mer för att sälja Ulvriket på Tradera än att skriva den :)
 

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Haha, har du ett lager hemma med böcker liggande då? =)

Hur kommer det sig att dessa blivit så dyra? Var det en begränsad utgåva? Eller blev dom bara mer populära än det andra?

Det är ju bra för mig att dom är dyra (måste byta den där kamremmen på bilen som jag skjutit upp i ett år) men samtidigt känns det lite konstigt. Det vore bättre om man reprintade dom så att fler kunde ta del av böckerna. Men det får gärna vänta tills efter mina auktioner förstås!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Haha, har du ett lager hemma med böcker liggande då? =)

Hur kommer det sig att dessa blivit så dyra? Var det en begränsad utgåva? Eller blev dom bara mer populära än det andra?

Det är ju bra för mig att dom är dyra (måste byta den där kamremmen på bilen som jag skjutit upp i ett år) men samtidigt känns det lite konstigt. Det vore bättre om man reprintade dom så att fler kunde ta del av böckerna. Men det får gärna vänta tills efter mina auktioner förstås!
Ja, liten upplaga. Men priserna har halverats, eller mer. Tyvärr har jag inget lager :) Fick för mig att jag inte behövde alla rollspel jag ägde så sålde massor av böcker. Just då hade jag roligare saker att köpa för pengarna tyckte jag.
 

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Ja, liten upplaga. Men priserna har halverats, eller mer. Tyvärr har jag inget lager :) Fick för mig att jag inte behövde alla rollspel jag ägde så sålde massor av böcker. Just då hade jag roligare saker att köpa för pengarna tyckte jag.
Ett ypperligt tillfälle detta då att börja köpa på dig ett lager ;)
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Ulvriket går fortfarande för rätt sjuka summor, 5300 alldeles nyss på tradera.

View attachment 14999
Text från auktionen "Begagnad, lite kantstött, något sliten. Boken har spelats med (har understrykningar och anteckningar i blyerts ".
Kul men tycker det är lite overkligt att 3 personer budad 5000kr eller mer för en bok som inte är i något vidare samlarskick.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Text från auktionen "Begagnad, lite kantstött, något sliten. Boken har spelats med (har understrykningar och anteckningar i blyerts ".
Kul men tycker det är lite overkligt att 3 personer budad 5000kr eller mer för en bok som inte är i något vidare samlarskick.
Tradera är lite lustigt. Eller snarare så är psykologin kring budgivning lite lustig. Spannet som grejer går för skiljer sig enormt mycket. Jag har de senaste månaderna köpt på mig lite grejer (mest gamla DoD-grejer) och nästan blivit chockad över hur vissa grejer sticker iväg, som dagen innan gick för 1/3 av priset.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Tradera är lite lustigt. Eller snarare så är psykologin kring budgivning lite lustig. Spannet som grejer går för skiljer sig enormt mycket. Jag har de senaste månaderna köpt på mig lite grejer (mest gamla DoD-grejer) och nästan blivit chockad över hur vissa grejer sticker iväg, som dagen innan gick för 1/3 av priset.
Så är det verkligen. Gäller att ha tur ibland. De senaste grejerna jag budat på, även de gamla DoD-grejer så har priserna varit ner något. Men det kan ju vara lite slump att det blivit just så på de auktionerna.

Ska bli kul att se vad Zvikte´s Ulvriketböcker går för.
 

Zvikte

Veteran
Joined
17 Nov 2007
Messages
49
Jag såg den där för 5300... Jag vågar nog inte riktigt hoppas på ett sånt pris, men jag har faktiskt satt 3000 kr stycket som reservationspris på mina böcker. Får jag inte in några sådana bud så kan jag försöka med nya aktioner lite längre fram tänker jag.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,419
Location
Nirvana
Jag såg den där för 5300... Jag vågar nog inte riktigt hoppas på ett sånt pris, men jag har faktiskt satt 3000 kr stycket som reservationspris på mina böcker. Får jag inte in några sådana bud så kan jag försöka med nya aktioner lite längre fram tänker jag.
Pröva att posta Tradera-länkar i FB-gruppen för Mutant Undergångens Arvtagare. En del av de mest hängivna samlarna av spelet är med där.
 
Top