Nekromanti Pris för böcker

Harff

Veteran
Jag vet att jag läst detta som en hemmagjord regel nånstans, men det verkade smart. Hur man räknade ut priset utifrån antalsidor och även hur många sidor som en bok innehöll beroende på kunskapsinnehållet.. en husregel troligen.. men om nån skulle kunna peka i rätt riktning(länk) eller förklara reglen igen så skullejag bli glad.. tackar :gremsmile:

Gastono

Hero
Finns officiela regler i regelboken för bok-pris...
Dessa gillar du inte eller har du inte sett dem?

Tror att det är typ Antal sidor * 10 silverdaler.

Frixeray

Swordsman
Men de reglerna är tyvärr helt f*cked up. Min tolkning av reglerna, och så vitt jag minns har de inte ändrats i Eon III (även om jag kan ha fel), är att det står, svart på vitt, att sidmängden ALLTID är lika med Kunskapsinnehållet * 10 (är dock inte helt säker på siffran) oavsett Förkunskapskrav. Detta skulle resultera i att en bok som lär upp en färdighet från 0 till 15 är lika tjock som en bok som lär upp från 14 till 15, vilket är helt uppåt väggarna.

Således blir priserna på böcker oftast helt orimliga. Man måste göra en förändring av hur antalet sidor beräknas och det är däri problemet ligger imho. Priserna är dock ganska realistiska.

(Hell, även reglerna för att skriva av är helt sjuka. Ob3T6 för att lyckas skriva av 3 sidor per dag!)

Harff

Veteran
Det är just det med förkunskapskravet och kunskapsinnehållets relation till varandra som jag hittade i en husregel..

Får ge mej ut på en större sökning än den jag gjort.. Tack ändå..

Syeth-hd

Warrior
jag kollade i boken. där står det ingen regel om hur många sidor det ska vara. bara kostnaden. 10 silver per sida.

angående hur långt tid det tar så är det en vecka per färdighet. d.v.s om kunskaps kravet
är 5 och fram till 10 så blir det 5 veckor.

"3T6 för 3 sidor per dag" gäller vid kopiering.

jag vet faktiskt inte om husregeln. du har dock inte nämt något som kan skilja den från andra husregler.