NYHET Prisökningar på DTRPG

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Litet konsumentinformation för de som handlar på DTRPG.
Längst ned i deras senaste nyhetsbrev finns viktig information som är lätt att missa. Jag missade det själv tills det pekades ut för mig,


Upcoming Premium Color Print Price Changes

As of July 1st, due to price changes from our print partner, the price of premium color books will increase dramatically. Black-and-white and standard color books will not be affected.

Get your shopping for Premium Color Print Books done today to get ahead of the price changes!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,886
Location
Nordnordost
De har bytt tryckeri också, så de kan inte ens tillverka alla produkter som de kunde göra innan. (Vilket var det heta diskussionsämnet i fanzine-kretsar för inte så länge sedan.)
Spännande tider!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Jag såg också det. Först Brexittrubbel och nu det här. Det börjar bli dags för DriveThru att byta POD-leverantör.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Var trycker de idag? Var kommer de att trycka efter 1 juli?
Vet inte var det är, men de kommer inte att byta. Det är själva problemet. Deras tryckare skall byta utrustning för att köra premium-böckerna, och då vill de väl höja priserna för att täcka investeringen.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,031
Men är dt inom EU eller utanför? Har ju ingen lusta att beställa och åka på en massa extra avgifter...
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Det är i UK, men än så länge har de lyckats undvika avgifter. Det finns info om det när du väljer frakt vid checkout.

Men jag kan ju tycka att de borde byta tryckeri helt och hållet, till något inom EU.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,507
Location
Göteborg
Jag har varit i kontakt med DriveThru för att klaga på effekterna av Brexit. Avgifter läggs på helt slumpartat och frakten kan ta två månader inom Europa.

De undersöker byte av tryckeri - utanför England den här gången. Men det verkar vara prisökningarna hos Lightning Source som är deras största problem, inte Brexit lustigt nog.
 
Top