Printvänligt karaktärsblad

bluescotch

Veteran
Hej allesammans!

Börjat knåpa på ett alternativt karaktärsblad som är mer utskriftsvänligt och (för mig) mer lättläst. Har även gjort det lite luftigare och lämnat mer utrymme för vapenegenskaper osv. Jättenyfiken på att höra era tankar! Tycker själv att originalet är riktigt snyggt, men har ofta problem att snabbt hitta infon jag söker och behöver skriva pyttelitet, vilket inte är det lättaste för mig.

Ville även få in lite retrovibbar.

Brutal ärlighet uppskattas! :D Har lite kvar att pilla på, men fått in grunden nu iaf.

Gamla versionen! Nya versionen finns längre ned i tråden.
Karaktärsblad.jpg

Last edited:
Snyggt! Gillar verkligen den grafiska utformningen.

Testade att skriva ut och har ett par kommentarer:
  • Marginalerna var lite för små som påpekats
  • De färgade rutorna för grundegenskaperna är lite för mörka, det är svårt att skriva i dem och få en bra kontrast. Ett förslag: färga en ring runt dem och lämna ytan där man ska skriva vit.
  • Mina gamla och trötta ögon har väldigt svårt att läsa de minsta fonterna, t.ex. färdigheterna. Fonten är heller inte den mest lättlästa och den gråa bakgrunden för färdigheterna gör inte saken bättre.
  • "Styrka" täcks på slutet av fyrkant.
  • Jag har lite svårt för alla Romberna/Diamanterna. Vet inte vilka som ska kryssas i och vilka som är dekoration. Jag skulle nog renodla det så att de som ska fyllas i är vanliga kvadrater (inte vinklade) som bara har en linje (ingen skugglinje inuti). Då skiljs dekoration och funktion åt på ett tydligt sätt och det är mer intuitivt. Dessutom kan du då göra de vanliga kvadraterna något större (utan att de blir högre) och därmed öka läsbarheten (och enkelheten att fylla i).

Supersnyggt, men personligen skulle jag inte använda den eftersom det är lite för svårläst för mig (det är den där gammeln som ställer till det!).

Supersnyggt. Bara småsaker som att radlinjerna ser annorlunda ut gör mycket.

Jag hade velat haft lite mer skuggor på dom färgade områden för att inte göra dom så platta

Alltså vilka hjältar! Tack som fan för all feedback! Låt mig gå genom allt och återkomma med en uppdaterad version. :)
Detta är GULD!!

Lämna alla ytor man ska skriva i vita. Ibland behöver man sudda, och det kan bli kladdigt.
Medhåll om detta, min skrivare är inte så bra, så det blir alltid kladd av bläcket när man ska sudda!

Jag skulle tro att framför allt småsaker, viljepoäng och kroppspoäng snabbt hade blivit svårlästa.

Vad det gäller själva utformningen så är den fantastisk!

En detalj till: Prova att printa den på en svartvit printer. Jag misstänker att de färgade texterna kan försvinna helt där, åtminstone några av dem.

Du har också fel färg på Vildmarksvana.

Men, mitt gnäll till trots, den är bra.

En detalj till: Prova att printa den på en svartvit printer. Jag misstänker att de färgade texterna kan försvinna helt där, åtminstone några av dem.

Du har också fel färg på Vildmarksvana.

Men, mitt gnäll till trots, den är bra.
Yes, planen är att göra en helt svartvit version som är optimerad för svartvit utskrift. Kommer vara en separat PDF från den här. Bra poäng dock!

Inte alls gnäll - feedbacken och kritiken är enormt uppskattad!

Back