Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 5

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nu är jag tillbaka i matchen igen efter en stressig morgon.

Vimes, hur många uppdrag har du avklarade nu? Jag kommer sia dig för att veta om du talat sanning eller inte. Tycker att du agerade lite märkligt första rundan och det är möjligt att Stora Salen var en ploj från din sida för att få oss att tro att du samlar på det uppdraget. Du skulle lika gärna kunna ha det uppdraget som ett undviks-uppdrag.

Antingen har Xyas blockerat mig och sen låtsats att han själv blivit blockerad eller så har vi fler än två som håller på och försöker sabotera.

Har någon siat Basse? Jag börjar tro att Basse har smitit under radarn. Han har gett väldigt fluffiga beskrivningar i nästan allt men inte kommit med något direkt konkret. Det mesta han har gjort är att hetsa på oss at vi ska slå det andra laget (fisklaget) men om jag vore sabotör skulle det vara exakt vad jag gjorde, hetsa alla andra att göra så bra ifrån sig som möjligt för att sen kunna glida under radarn och sabotera. Han säger att han gjort alla sina tre sianden men det enda jag kan hitta att han givit oss av siandena är att lavatorium är bättre än fängelsehålorna för sin egen del vilket är ett siande eller ska vi läsa in mer i fluffet han skrivit?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Det andra gänget, det som vi inte vill prata så högt om, tycker för övrigt att vårt gäng träter och har oss.

Alltså, här har vi högt i tak och tror på att meningsskiljaktigheter ofta kan vara vägen framåt!

Eller hur team Magica?

Eller hur?
Så klart!
de verkar vara ett gäng fyrkanter som straffar alla som har en egen åsikt.
Det kommer straffa sig i långa loppet
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Nu är jag tillbaka i matchen igen efter en stressig morgon.

Vimes, hur många uppdrag har du avklarade nu? Jag kommer sia dig för att veta om du talat sanning eller inte. Tycker att du agerade lite märkligt första rundan och det är möjligt att Stora Salen var en ploj från din sida för att få oss att tro att du samlar på det uppdraget. Du skulle lika gärna kunna ha det uppdraget som ett undviks-uppdrag.

Antingen har Xyas blockerat mig och sen låtsats att han själv blivit blockerad eller så har vi fler än två som håller på och försöker sabotera.

Har någon siat Basse? Jag börjar tro att Basse har smitit under radarn. Han har gett väldigt fluffiga beskrivningar i nästan allt men inte kommit med något direkt konkret. Det mesta han har gjort är att hetsa på oss at vi ska slå det andra laget (fisklaget) men om jag vore sabotör skulle det vara exakt vad jag gjorde, hetsa alla andra att göra så bra ifrån sig som möjligt för att sen kunna glida under radarn och sabotera. Han säger att han gjort alla sina tre sianden men det enda jag kan hitta att han givit oss av siandena är att lavatorium är bättre än fängelsehålorna för sin egen del vilket är ett siande eller ska vi läsa in mer i fluffet han skrivit?
Vimes siade xyas
Basse siade mig
Jag kan sia basse
Martin kan sia Vimes.
Xyas kan sia martin

Då får vi som mest information.
Vi kommer ju inte veta om någon ljuger men som värst får vi ut flera personer som hävdar att den andra ljuger.
Någon som har en bättre idé på hur vi maximerar det här?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Det andra gänget, det som vi inte vill prata så högt om, tycker för övrigt att vårt gäng träter och har oss.

Alltså, här har vi högt i tak och tror på att meningsskiljaktigheter ofta kan vara vägen framåt!

Eller hur team Magica?

Eller hur?
Absolut, Vi tror på att det öppna och respektfulla Samtalet är nyckelen till Framgång!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Vimes, hur många uppdrag har du avklarade nu? Jag kommer sia dig för att veta om du talat sanning eller inte. Tycker att du agerade lite märkligt första rundan och det är möjligt att Stora Salen var en ploj från din sida för att få oss att tro att du samlar på det uppdraget. Du skulle lika gärna kunna ha det uppdraget som ett undviks-uppdrag.
Jag har fortfarande två uppdrag avklarade. Stora salen och Lavatorium. Jag har bränt ett uppdrag (skulle behövt besöka Duvslaget på förmiddagen) och kan som mest få 4 uppdrag (de två andra ligger jag helt okej till med - så just nu är jag mest oroad att vi som kollektiv inte ska gå i mål!)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Vimes siade xyas
Basse siade mig
Jag kan sia basse
Martin kan sia Vimes.
Xyas kan sia martin
Sure! Finns fortfarande felkällor förstås, men jag tycker att det verkar vettigt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hörni! Låt inte fredagen simma iväg i nåt AW-rus som i sin tur blir till en helgdimma.

Här måste beslutas, bestämmas och bokföras! Låt oss ta ett järn i bryggeriet!

Röst: Bryggeriet
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag är ok med bryggeriet.

Röst: bryggeriet
Ok, jag har inget riktigt att gå på längre. Om jag förstår mitt platssiande rätt kommer dock inte min förmåga och mitt yrke generera något i bryggeriet, men kanske har andra bättre tur?

Röst: Bryggeriet
 
Top