Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 5

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,968
Location
Linköping
XyasVisthusbod
Martin3Visthusbod
BasenanjiBageri
LukasKök
VimesVisthusbod

Magicas följe har demokratiskt (alltid 3 på det vinnande valet, oavsett vad) bestämt sig för att gå till Visthusbod.

Xyas:
  • Ingen kunskap.
Martin3:
  • Om det kommer hit en tjänare och ber om något att äta sent på kvällen så är det garanterat Feodora som skickat denne.
Basenanji:
  • Feodora har inspirerat oss till flera spännande kombinationer till picknick-korgar. Hon har extremt höga krav på kvaliteten.
Lukas:
  • Klosterost som tillverkas av munkar inte långt härifrån är en dyrgrip här, och gömmer vi den noga så att inte Feodora hittar den så blir det över till andra.
Vimes:
  • Enda gången jag sett Feodora uppvisa talang med diplomati var när hon visade med vilken mat en tjurig greve skulle mutas till välvilja.
Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 9Kunskap: 2Kunskap: 11

Rundan slutar kl 21 på fredag.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag vill att vi går ut igen Så vad säger ni om Bryggeriet Där borde jag ha information?
Jag siade Kök och Kapell och de var likvärdiga för mig, så jag kan gå till någon av dem om ni kommer envisas att stanna inne

Jag hoppas förövrigt att någon siade mig så att ni vet att jag är en snäll(omen berusad munk)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag har siat Lukas. Han har klarat två uppdrag.

Intressant det betyder alltså att uppdrag som är undervikt rum X inte räknas som avklarade när man inte gått ditt. Gissar då att de då inte räknas som avklarade förens spelet är slut om man fortfarande underviktigt dem.
Eftersom jag krånglat så mycket avslöjar jag nu alla mina mål så att ni kanske kan förstå varför jag spelat som jag gjort.

1. besök stora salen på förmiddagen (avklarat)
2.Besök fyra plaster inomhus (oklarat)
3. Undvik att vara inomhus eller utomhus tre runder i rad (oavklarat)
4. Undvik Bageri (oavklarat)
5.Besök Lavatorium (avklarat)

Så om ni går tillbaka och tittar på vad jag föreslagit så har jag sagt att vi ska variera ute inne, förra rundan ville jag gå in även fast jag kunde vara ute en runda till för att jag vill ha fler inomhusplaster.
Jag låtsades sia att bageriet var dåligt för oss. och jag pushade för Lavatorium.
Stora salen fick ja grattis för andra spelare ville gå dit runda ett, så jag behövde inget göra.

Min prioritering har legat på att klara mina mål
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag har siat Lukas. Han har klarat två uppdrag.
Okej, då gissar jag att han inte försöker sabba.

---

Hörrni, kan det vara så att vi inte har förmågorna och yrkena för att dra in 10 poäng på Gisela? Segt i så fall.

---

Btw...

@Xyas har klarat N O L L uppdrag.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag har ett uppdrag som anger att vi måste upp i 15 poäng på en av prinsessorna (ej uppnått).
Jag har två uppdrag om platser som ska undvikas (ej uppnått innan spelet är slut verkar det som).
Jag har ett uppdrag om plats som ska besökas nu på eftermiddagen (ej uppnått).
Jag har ett uppdrag om plats som ska besökas närsom (visthusboden, uppnått denna rundan).

Eftersom mina uppdrag om excess-poäng och undvikande inte aktualiserats ännu så har jag tagit det lugnt med att jaga sidouppdrag och fokuserat på det gemensamma. Potentiellt har jag ju redan 3 uppfyllda om vi undviker vissa ställen rundan ut och de 15 poängen hoppas jag löser sig självt. Och 4 uppfyllda uppdrag känns inte så illa.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Hörrni, kan det vara så att vi inte har förmågorna och yrkena för att dra in 10 poäng på Gisela? Segt i så fall.
Det tror jag inte. Känns ju sjukt drygt om spelet är riggat på det sättet.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Okej, då gissar jag att han inte försöker sabba.
Rimligt att Lukas är av kroken nu. Men någon försöker sabba för jag borde ha fått något denna rundan utifrån mina sianden. Och jag var ju tydligt med det förra rundan så målade väl lite en måltavla på mig själv.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Rimligt att Lukas är av kroken nu. Men någon försöker sabba för jag borde ha fått något denna rundan utifrån mina sianden. Och jag var ju tydligt med det förra rundan så målade väl lite en måltavla på mig själv.
Så om borde du och Martin3 talar sanning så har vi haft två sabotage?

Illa om två personer försöker förstöra för oss.
(enda förklaringen jag kommer på där det inte är två, är att du eller Martin3 har borde ljugit och sabboterat den andre)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Om det visar sig att jag är den enda som försöker få oss att lyckas så kommer jag bli sur på er.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag gissar just nu att antingen Martin eller Xyas ljuger. Har någon siat Martins uppdrag?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har inte saboterat och kommer inte sabotera. Det blir helt enkelt en icke-använd feature för Basse. Jag kan ju tycka att det är ganska stiligt av någon smarthjärna att fatta hur man kan vinna genom att sabotera för de andra, men inte så kul.

Sedan tar jag för givet att vi kan klara Magicas giftermål oavsett vilka yrken/färdigheter som är med i spel. Snarare verkar det som att någon har saboterat och vi därför inte har fått så mycket kunskap för Gisela.

Hursomhelst! Vart ska vi gå nu?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det andra gänget, det som vi inte vill prata så högt om, tycker för övrigt att vårt gäng träter och har oss.

Alltså, här har vi högt i tak och tror på att meningsskiljaktigheter ofta kan vara vägen framåt!

Eller hur team Magica?

Eller hur?
 
Top