Varulv Prins Fiskes följe - Timme 3

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Korpa<bot>
fjodorsenubaKök
SiddPark
ImpetigoKök
EmpericusKök

Fiskes följe har bestämt sig besöka Köket, med Sidd muttrandes om att parken är väldigt vacker.

Korpa:
  • Ingen kunskap.
fjodorsenuba:
  • Vid bordsbönen brukar Wilhelmina inte hålla ögon stängda utan spanar omkring efter män, högst olämpligt.
Sidd:
  • Feodora har tagit initiativ till senaste ombyggnaden av köket. Vi fick flera eldstäder så att de olika rätterna till stora bjudningar skulle bli färdiga fortare. Hon gillar inte att vänta.
  • Feodora svepte en gång en flaska vin som skulle vara i en köttgryta. Imponerande men inte bra för receptet för vi hann inte hämta en ny.
Impetigo:
  • Feodoras aptit är det inget fel på. Du har aldrig sett dess like till att sluka kycklingklubbor!
  • Feodora har kommit på receptet till ett egen gryta. Hon ropade "men ha i mer kött då" till kocken och det visade sig vara en förbättring!
  • Wilhelmina är känd för att beställa sötsaker till sitt rum, eller till någon annans rum.
Empericus:
  • Passa dig för att hamna i dryckestävling mot Feodora. Hon dricker de flesta under bordet.

Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 6Kunskap: 5Kunskap: 3

Rundan slutar kl 21 på onsdag.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Muskelknutten till smed är i alla fall bra på att hitta info, det får ni geén.
5+2 poäng så nu vänder vi blad och blickar framåt.
Ska bli intressant, lite som rollspel det här 😉, att se vad de andra äventyrarna hittat på i det sagolika slottets salar.
Undrar om spelledaren designat detta äventyret för våra äventyrsgrupper på olika sätt.
Bara för att vara tydlig så har jag hittills inte pingat in nåt eget uppdrag och misslyckats med ett (att hålla undan från köket…precis som vanligt då när jag på kvällningen mot bättre vetande alltid smyger ut i köket å fixar till en nattmacka för mkt).
Ja ja vad gör vi nurå?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vi leder stort med starka 14-13 mot de andra pajsarna.
De plockade in bra på Lavatoriet men jag gissar att vi inte kommer hämta in samma summa info där:
För oss blir det-> 1p Fältskär, 1p Väpnare, = totalt 2p på Wilhemina.
Har jag räknat ok?

Jag möter gärna upp våra antagonister på samma ställe de flyr till bara för att snacka lite…
Kanske kan vi övertala Lukas att jobba för vår goda prins I stället för att hålla på och svassa runt efter den där lömska Magica-donnan…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Gött med info från köket!

Der vore intressant att gå till ett ställe där Magicas gäng redan varit:

röst: Lavatoriet

Jag har lyckats med ett sidouppdrag: Gå till köket. Jag har inte misslyckats med nåt sidouppdrag ännu
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Gött med info från köket!

Der vore intressant att gå till ett ställe där Magicas gäng redan varit:

röst: Lavatoriet

Jag har lyckats med ett sidouppdrag: Gå till köket. Jag har inte misslyckats med nåt sidouppdrag ännu
Min spaning på Lavatoriet är att Lavatoriet och Stora Salen ger mig lika mycket info iallafall, så jag är inte supersugen på Lavatoriet därav.
Förra rundan fick jag span på att Park ger mer info än Duvslag, så jag skulle säga Park detta varv för att kunskapsmaximera. Med tanke på min bryggarhobby kan ju för egen del bryggeriet vara kul annars :)

Annars då, någon som sitter på nåt annat bra siande som kan ge oss ledning på ledtrådar?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har spaning om att Park ger mer än Bageriet.

Ser att Impetigo vill till Lavatoriet även fast jag noterat att jag gissar på saftiga 2p där.
Läser du Impetigo inte mina poster eller jag helt ute å cyklar i min gissning?

Röst: Parken
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag har spaning om att Park ger mer än Bageriet.

Ser att Impetigo vill till Lavatoriet även fast jag noterat att jag gissar på saftiga 2p där.
Läser du Impetigo inte mina poster eller jag helt ute å cyklar i min gissning?

Röst: Parken
Parken känns inte ovärd med andra ord. Kanske någon av prinsessorna har en dold fabläss för lite parkbänkshäng.

Röst: Parken
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Röst: Parken

0 lyckade sidouppdrag.

Kommer också misslyckas med Stora Salen nu så jag och Sidd kommer ligga på -1.

@Impetigo du kör eget race för favorit eller?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ser att Impetigo vill till Lavatoriet även fast jag noterat att jag gissar på saftiga 2p där.
Läser du Impetigo inte mina poster eller jag helt ute å cyklar i min gissning?
Jag läste din post men jag förstod inte ditt resonemang. Det verkade i mina ögon som en ren gissning hur många poäng vi skulle få i lavatoriet. Jag vill ju dessutom gå till lavatoriet just för att bättre förstå vilket samband, om något, som finns mellan poängfördelningen i vårt och Magicas spel. Min gissning är att det inte är så att samma yrke eller förnåga ger samma poäng i de olika spelen.

Just nu är det väl framför allt Wilhelmina vi behöver poäng på, då känns lavatoriet rimligtmen det gör även parken.

Röst: Parken
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
För mig trillade nu poletten ner vad gäller Feuflux ide för spelet.
Denne verkar inte vara störtförtjust i det här med att det nattmördas å kivas i varulvsspel.
Alltså kollar denne vilka som kan samarbeta i ett läge med egomål inblandade.

Enligt upplägget så kan vi vinna gemensamt.
Jag är för gemensam vinst eftersom jag gillar att samarbeta.

Därav ska vi redovisa öppet våra egomål för att på så vis kunna samordna en gemensam slutvinsst.
Halleluja å länge leve prins Fiske.

Uppdrag 1: Undvik Kök
Uppdrag 2: Besök Bageri på eftermiddagen
Uppdrag 3: Besök Kapell
Uppdrag 4: Besök minst 4 platser utomhus
Uppdrag 5: Besök Visthusbod

Uppmanar er övriga att hänga på då det är typ första gången vi alla tillsammans kan leva lyckliga i resten av våra dagar.

Ps: som ni ser så har jag inget egenvärde med varken, smedja eller park förutom att jag gissar att mitt yrke kanske passar platsen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
[
Jag läste din post men jag förstod inte ditt resonemang. Det verkade i mina ögon som en ren gissning hur många poäng vi skulle få i lavatoriet. Jag vill ju dessutom gå till lavatoriet just för att bättre förstå vilket samband, om något, som finns mellan poängfördelningen i vårt och Magicas spel. Min gissning är att det inte är så att samma yrke eller förnåga ger samma poäng i de olika spelen.

Just nu är det väl framför allt Wilhelmina vi behöver poäng på, då känns lavatoriet rimligtmen det gör även parken.

Röst: Parken
Ren gissning?
Kolla hur sumprunkarna lyckades med sina krumbukter till yrken å färdigheter i tvättstugan och gämför med våra galanta kunskaper och visdomar.
Jämför.
Har Feffe fixat random sessa ger random info så är det lotteri på vad vi valde för yrke/förmåga och vart infon finns.
Tror inte vår käre SL orkat fluffa två olika spel.
Gissar på samma spel med två olika äventyrargrupper med olika förutsättningar och som beter sig på olika sätt.

Länge leve Prins Fiske
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Feuflux: låt Lukas byta till vårt stolta följe.
Han vill helst vara med oss snälla.

Länge leve prins Fiskes stolta sällskap
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
[

Ren gissning?
Kolla hur sumprunkarna lyckades med sina krumbukter till yrken å färdigheter i tvättstugan och gämför med våra galanta kunskaper och visdomar.
Jämför.
Har Feffe fixat random sessa ger random info så är det lotteri på vad vi valde för yrke/förmåga och vart infon finns.
Tror inte vår käre SL orkat fluffa två olika spel.
Gissar på samma spel med två olika äventyrargrupper med olika förutsättningar och som beter sig på olika sätt.

Länge leve Prins Fiske
Hur tänker du att fördelningen är mellan mekanik och fluff i hur saker är fördelade? Jag kan utan problem se hur vår eminenta lekledare skriver fluff löst utifrån slumpade kombibationer av sessor, yrken, platser och hobbies.

Just nu sitter jag på mobilen på jobbet men funderar på att göra lite jämförelser mellan grupperna när jag kommer hem. Därefter kan vi ju nu eller i kommande rundor gå till en plats de andra varit på för att jämföra vilken info våra grupper får.

Jag är ju lite mer sugen på att vinna än på att tajma in oavgjort, men jag kan låta mig övertalas :)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är ju lite mer sugen på att vinna än på att tajma in oavgjort, men jag kan låta mig övertalas :)
Jag vill helst vinna. Om jag får välja mellan att vinna individuellt eller som grupp vill jag mycket hellre vinna som grupp. Jag vill gärna dessutom sopa mattan med Magicas grupp och maxa poängen per prinsessa.

Det blir väl tyvärr hopplöst att vinna gemensamt om vi inte allihop är med på det upplägget. Min bild är att Sidd och Fjodor också är positiva till delad seger. Så @Empiricus kom igen, det blir kul!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Bra då är alla med på gemensam seger med målet att övertrumfa det andra kaosgänget.

Vi har nu 3 sista vändorna kvar att samsynka våra individuella poäng.

Då är det dax för er att redovisa alla 5 egna mål så att detta kan uppnås.
Detta har jag gjort.
Skriv vilka ni klarat och kom med förslag på hur vi ska matcha ihop så alla hamnar lika.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Såja nu är kaosgruppen i upplösning med Basse i panik, Lucas som rebell och övriga i förvirrade gräl.
Bara att luta sig tillbaka och njuta av resan.
 
Top