Nekromanti [PreView typ] Fracaso

Vindicator

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
68
Location
Tranås (men studerar i Linköping)
Fiende. :gremsmile: Man ser på hjälmens design och framförallt formen på dess ögon att det där är en ond karaktär. Goda personer i Star Wars har aldrig heltäckande hjälmar - som mest har de löjliga pilothjälmar med färgade visir som man ändå ser ansiktet igenom. Dessutom är det ett par slangar frampå hjälmen - det är också typiskt ont.
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Fast bortse nu inte från hur klonsoldaterna ser, ut, de har ju heltäckande hjälmar, och de är goda.
Fast är det inte dem som senare kommer bli imperiets soldater?
 

Vindicator

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
68
Location
Tranås (men studerar i Linköping)
Fast bortse nu inte från hur klonsoldaterna ser, ut, de har ju heltäckande hjälmar, och de är goda.
Fast är det inte dem som senare kommer bli imperiets soldater?
Det stämmer att de har heltäckande hjälmar, och jag tänkte också på det tidigare... kanske är det för att symbolisera att republiken/imperiet ska komma att bli den onda sidan i framtiden, för det är ju nästan exakt samtidigt som klonsoldaterna dyker upp som det börjar gå utför för republiken på allvar.
Imperiets ondska försöker bara matcha stormsoldaternas utseende i senare filmer. :gremtongue: Om de hade soldater som såg snälla ut (till exempel ewoker) så skulle i alla fall inte jag räkna dem som särskilt onda. När nallebjörn-/dvärghybrider/vad de nu är förstör någonting så är det bara sött. Kanske lite dumt av dem som mest, om det skulle vara någonting viktigt som Alderaan, men definitivt inte på ett ondskefullt sätt.
Dessutom skulle det antagligen vara för komplicerat att låta Temuera Morrison spela 500 roller samtidigt i slutstriden i episod II, så jag tror även att det var mer praktiskt att låta dem bära hjälm. :gremsmile:
 

Vindicator

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
68
Location
Tranås (men studerar i Linköping)
På dödsstjärnorna så förekommer det en hel del "ondingar" med öppna hjälmar, bla annat alla "mega-pulsor-super-lasar"-kanonjärerna.
Jag påstod faktiskt inte att alla som är onda i Star Wars har heltäckande hjälm, utan att alla som har heltäckande hjälm i Star Wars är onda. :gremtongue:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Leia utklädd till prisjägare....
Men det kanske är fusk.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Stormtroopersarna i Troopers, kortfilmen
De måste räknas som goda... fast det kanske inte räknas som Star Wars. :gremsmile:
 
Top