Nekromanti Preview material för FR Player´s Guide

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
http://www.wizards.com/rpga/downloads/rpga4_frpgpreview.zip

Förrut har jag tänkt mig att jag skulle skippa med att köpa kampaj värld böckerna tills jag såg denna preview materialer.

Jag måste säga att den fick mig verkligt locka mig att köpa dessa böcker. Jag tycker det är cool med genasi rasen med deras olika elemental förmågor.

Den nya klassen Swordmage ser ganska intressant ut men man kan blir liten förvirrat när man använder Light/Heavy Blade some vanligt vapen eller som Implement (Om använder den som Implement får man inte ligga till Weapon Proficeny Bonus på attacken).

Sen har vi backgrunder som ger liten bonus förmågan beropå var man kommer ifrån. Det tycker jag att det var mera intressant eftersom man kan skapa två karaktären med samma ras och klass men med olika ursprung. Exampel man kan har en human fighter ifrån Moonshae Isles och en annan human fighter ifrån Impiltur.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Så coolt! Nu blir man ju inspirerad att skriva ihop lite intressanta ursprungsområden till sin egen kampanj också. Jag gillade konceptet med Regional Feats från 3.5, men det här var ju en minst lika bra lösning. Perfa!

Och så kan man spela Drow! Nyahahahahaa!

Tack för länk och sådant.

/Dudde
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,894
Location
Stockholm
Duddmannen said:
Och så kan man spela Drow! Nyahahahahaa!
Vänta, säg inget! Din gubbe kommer att ha två kroksablar och heta … typ, Drazzt eller nåt åt det hållet. :gremsmirk:
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,465
Location
Köping
Dante said:
Vänta, säg inget! Din gubbe kommer att ha två kroksablar och heta … typ, Drazzt eller nåt åt det hållet. :gremsmirk:
"Tyler Do'Urden"

Genasi passar så perfekt in i standardsettingens bakgrundshistoria med det stora kriget mellan primordialer och gudar, också. Undrar om nån tänkte så när de bestämde vilka raser de skulle bjuda på i förhandstitten.

Enda haken är att jag kommer bli frestad att köpa en hel kampanjbok för vad som i praktiken kanske blir en klass (Swordmage).

Parentes: En artikel med tre swordmage-krafter till.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Jag har inte läst romanerna, men jag känner igen beskrivningen.

Min tanke var nog snarare Spiked Chain och Katar, svart nitläderbikini med nitarna på insidan samt en tam jättespindel som heter Pfil. :gremlaugh:

/Dudde
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Dom kommer släppa ut Forgotten Realms Campaign Guide på Augusti innan dom släpper ut Forgotten Realms Player's Guide på September . Så att man måste vänta minst två månad dom släpper ut hela godsaker.

Ush, man måste vänta ganska länge...
 
Top