Nekromanti Prestanda?

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
Är hemsidan snabbare eller långsammare efter uppdateringen? Känns som startsidan tar runt 5 sekunder att ladda. Kör ni PHP 7.2?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Eöh.. förstasidan laddar typ på 0.5-1 sekund för mig?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Överlag snabbare skulle jag säga. Förstasidan samma som zonk.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Allting går betydligt snabbare för mig. Snärtigare, smidigare. Inte längre två-tre sekunders delay när man trycker på "gilla", inga märkliga delays överlag.

EDIT: I runda slängar 1.10-1.20 sekunder i Chrome, per sidladdning oavsett om det är startasidan eller ej. Varav själva html-delen klockar in på c:a 7-800ms.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Jag upplever att den gick snabbt som fan innan jag började konfigurera Senaste inlägg. Kanske göra lite tester på det.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Instämmer i tidigare talare om att den känns snabbare efter uppdateringen, men jag har inte suttit med tidtagarur och mätt...
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,173
Min känsla är också att det är snabbare än tidigare. Tidigare kunde det t.ex. ta upp till en minut för mig innan ett svar som jag skrev dök upp, men nu går det på några sekunder.
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
Magnus Seter;n318459 said:
Jag upplever att den gick snabbt som fan innan jag började konfigurera Senaste inlägg. Kanske göra lite tester på det.
Jag kan tänka mig att det är något sådant. Dags att sätta på slow query log. :)

För att vara mer exakt: Det är bara första laddningen som tar runt 5 sekunder för mig. Alla andra tryckningar går snabbt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Nu har det börjat gå väldigt, väldigt segt på startsidan även för mig. Undersidor, not so much. Oklart om det är pga skillnaden i hur Senaste Inlägg ser ut.
 
Top