Nekromanti Presentation och div Funderingar

pender

Veteran
Joined
26 Jan 2001
Messages
23
Var hälsade gott folk!

Då det är på tiden för mig att ta steget från diskret betraktare till fullfjädrad deltagare i denna forum-gemenskap, vill jag passa på att säga hej till alla och berätta ngt om mig själv.

Alla som INTE är intresserade ombedes vänligen att sluta läsa här och surfa vidare på ngn annan tråd. (Schysst va?)

Hur som helst, Flibbertygibbet aka Pend aka Selim - thats me. Jag sysselsätter mig nuförtiden med studier vid Uppsala Universitet där jag SÖKER... efter roliga kurser, efter rätt yrkesval och meningen med livet sådär i allmänhet. Sedan ett år tillbaka har jag funderat och skrivit en del på/kring en värld - en slags pseudo-medeltida värld med inslag av magi, mystik och kusliga övernaturligheter. Ingredienser i denna soppa innefattar bland andra ett par nypor Kult och Hyperion(Dan Simmons), lite Aeon Flux, diverse fantasylitteratur och scifi-litteratur samt allsköns intryck från serievärlden och filmuniversum.

Haha det där lät keff.

Hur som helst... Jag skulle vilja ge de ansvariga till denna hemsida och Codex-tidningen en eloge för deras förträffliga arbete. (Forumen, artiklarna, recensionerna osv...) Det bör sägas att jag är generellt über-kritisk och mkt svår-imponerad, samt jevligt snål med att ge beröm åt folk, men i detta fallet är det hatten av som gäller. (Allt det här kanske låter smörigt i vissas öron men jag vet själv hur grymt skönt det är att verkligen få uttalad uppskattning för det slit man lägger ned)

Sådär ja, nu har jag fått "prata av mig" tillräckligt för stunden, men stay tuned för kommande inlägg och diskussioner.

/images/icons/kiss.gif

Ha de // F
 
Top