Nekromanti Precognitiva SLP

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Mina spelare ska inte läsa det här. Gnomvid, Vildkatt osv, håll er undan denna tråd. Om ni nu inte absolut vill men då får de skylla er själva.

-








Min Hellboy kampanj kommer kickat i gång och efter två uppstartsmöten drar rollpersonerna jakt efter en drömvandrare med assistent som slog emot Agenturens huvudkontor.

Spåret mot det gröna England och där är deras kontaktperson tänkt vara Profeten. Rullstolsbunden 9 barns pappa till ett flock med lika synska ungar från år 4-19.

Profeten ska vara så förutseende att han berättarr det han exakt tycker är bäst för värdens framtid oavsett om de är sant eller inte.

Agenturen har velat rekrytera honom men han sar ha hittills varit "Nej, det vore inte för det bästa" utan vidare förklaring, och inte ens ockulta organisationer vågar sig sätta sig upp mot det bättre vetandet hos någon nästan allvetande.

Han kommer veta vem som ligger bakom saker, nämlingen hans äldsta son (inte närvarande) som vill förhindra att en sak händer med kvinnan han skulle älskat i en annan tidslinje. Självklart denna kvinna den asexuella monsterjägaren till rollperson. Som inte var uppfuckad eller asexuell när hon var 16 och då han såg den andra tidslinjens möjlighet där han och hon belv förälskade men hon dog.


Och att detta korsar stig men en betydligt äldre komplott av en annan part osv.

-

Min frågeställnng är dock hu ska jag på ett stämningsfullt sätt spelleda denna drös med synska barn och jättesynsk gubbe i en engelsk landsbyggdsidyll.

Självklart kommer den söta lilla fyraåringen springa rätt ut på gården så fort hn se den och babbla på barnspråk om Draken/Djaken, Prinsessan/Sessan, Trollet(älva egentligen faktiskt)/Ollet m.m. De kommer plocka ner hästskon över dörren så fort de se dom och sen kommer ungarna pladdra på med frågor om allt möjlight som har hänt eller kommer hända.

Vad ska man mer göra för att skapa en ganska mysig men mystisk och kanske lite skrämmande stämning med denna synska skock roller.

Delvis ska det funka som uppbyggnad för hur farligt det kan vara en en synsk antagonism.

Rollpersonernas jobb hemma hos Profeten kommer förutom kanske få en del svar att göra bra reklam för agenturer och försöka övertala någon av ungarna att gå med där.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
En klassiker är ju barn som fyller i varandras meningar. Du kan ju öva på din egen förmåga att gestalta multipla personligheter och byta röstlägen mitt i en mening :gremsmile:

Annars skulle jag klura ut ett sätt att få spelarna att tro att SLP:erna förutsett deras egna beteende - det de trodde de hade full kontroll över :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Oh. Avsluta meningar är nice. Liksom 14åringen som less och sarkastiskt fyller i vad 4 åringen säger, och tioårngen som gillar att imitera alla innan de säger det.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Rollpersonerna blir bjudna på te. Ett av barnen som serverar har med sig en trasa. En av rollpersonerna råkar strax därpå spilla ut större delen av sitt te...

En stund senare tittar alla barnen bort mot ett fönster. Någon minut senare kraschar en fågel in i fönstret...
 

from

Veteran
Joined
1 Feb 2010
Messages
41
Location
Umeå
Boboliwsy said:
En stund senare tittar alla barnen bort mot ett fönster. Någon minut senare kraschar en fågel in i fönstret...
Naturligtvis är åtminstone nå't av barnen snällt nog att gå och öppna fönstret, samt eventuellt fönstret på andra sidan rummet.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
from said:
Naturligtvis är åtminstone nå't av barnen snällt nog att gå och öppna fönstret, samt eventuellt fönstret på andra sidan rummet.
Eller också tittar alla barnen på fönstret och skrattar. När sedan fågeln krockar med det tittar alla barnen på rollpersonerna och ler ondskefullt (beroende på vilken stämning man är ute efter).

//EvilSpook
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
EvilSpook said:
from said:
Naturligtvis är åtminstone nå't av barnen snällt nog att gå och öppna fönstret, samt eventuellt fönstret på andra sidan rummet.
Eller också tittar alla barnen på fönstret och skrattar. När sedan fågeln krockar med det tittar alla barnen på rollpersonerna och ler ondskefullt (beroende på vilken stämning man är ute efter).

//EvilSpook
Priceless
 
Top