Nekromanti Pratchett har Alzheimers

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Får jag vara den förste som säger att detta var otroligt ledsamt. Min absoluta favoritbokserie är numera hotad av någonting riktigt verkligt. Jag tycker otroligt synd om Terry Pratchett (men jag är jättefull sen jag kommit hem från kåren) så jag får erbjuda min onödiga och odödliga hjälp - när jag var tio år gammal så skickade jag ett mail till honom och fick ett svar som löd "thank you!". Ikväll tror jag att jag skall skicka ett liknande mail som tackar för alla dagar som han lägger ner åt oss.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Men skit också.

Nog för att jag inte läst Pratchett på två-tre år (förutom min traditionsenliga läsning av Hogfather natten till julafton), men ändå.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fyfan!
Varför skall det behöva hända personer som gamle käre Pratchett?!
...Om det nu skall behöva hända någon.
Konstnärer av olika slag som får sjukdomar som hindrar deras yrken, förjävligt!!!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Mm, jag håller med. Riktiga konstnärer måste begå självmord, det vet ju alla. Eller ja, att hittas mystiskt död i ett badkar eller på en sophög i Prag duger kanske som substitut. Eventuellt kan man också komma undan med en mystisk svampinfektion i blodomloppet, som Muslimgauze. Men that's pretty much it. Det skulle vara om man blir mördad då, typ att en hysterisk Anne Rice klubbar ihjäl en med ett crucifix...det vore något.

Men vad är det här fantasygubbarna dör av? Hjärtproblem och skumma...okej, Jordans sjukdom var väl ganska skum faktiskt.

Men kom igen? När ska fantasyförfattare börja dö på någotsånär spektakulära sätt? Jag menar, REH gjorde det trots allt, och anslöt sig därmed till en diger skara av konstnärer och författare genom historien. Men sedan honom har alla prominenta fantasyskribenter varit typ, emotionellt stabila, stadgade gubbar med medelsvensson-liv. Fantasygenren behöver fler manodepressiva, rasistiska boxare med mammakomplex. Lukyanenko är liksom den enda nu levande fantasynissen jag kommer på på rak arm som är ens remotely cool, och det beror bara på att han är från Kazakhstan och gillar Timur Lenk, typ.

- Ymir, tycker
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Men, fasne va''trist !
Alzhemiers är ju en djävlusk sak att få.. Jag hoppas verkligen att jag slipper denna sjukdom !!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hakkawadda...humpfffrrr, va?
Det är det enda jag kan säga... För att svara på ditt inlägg, Ymir, är nog omöjligt. Du har svarat, och det så konstigt och med en så snirklig inställning så att jag får budskapet med hittar inget att egentligen hålla med om eller säga emot.
Det enda jag vill tillägga är att när stora yrkesmän som är kända över världen, som gett oss så mycket, skall behöva vika ned för en sådan sak, ja då är världen mer än bara förjävlig - då suger den hårt!
 
Top