Nekromanti Pröva sf rollspel??

Kneiben

Veteran
Joined
18 Oct 2002
Messages
26
Location
Hedemora/Dalaran
hejsan jag undrar om det är värt att köpa ett sf rollspel??
Vi spelar bara Eon och jag har nästan alla böcker, är 2 st som fattas och det är uppdragsböckerna. Vi vill pröva något annat rollspel men då undrar jag om det är värt att spendera pengar på ett annat rpg när man har lagt ner ganska mycke pengar på Eon??
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
GIVETVIS!

Alltså. Tänk på hur kul ni har det med eon. Och förhoppningsvis är det en massa kul.

Men om ni bara har spelat eon vet ni ju inte om det är rätt spel för er. Ni måste pröva lite andra spel och förslagsvis börjar ni med ett spel i en annan genre.
Prata med gruppen om vad ni skulle vilja spela. Jämför med dataspelsvärldar och filmer och fråga efter ett rollspel som liknar miljön här så kan ni pröva det...

chrull
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja, varför inte...

Jag tycker definitivt att du ska testa att köra SF-rollspel. Jag tcker att det är skoj att köra lite oloka slags genrer, så får man lite blanning på det hela !
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag tycker det är värt att åtminstone läsa något spel i varje större genre, för det ger nya uppslag och infallsvinklar även om man aldrig spelar dem.

Några tips:

Scifi: Star Trek, NeoTech (så slipper du ett nytt system)

Skräck: Vampire the Masquerade eller Call of Ctulhu

Historiskt: Western

Humor: Tales from the Floating Vagabond

Annorlunda fantasy: Amber, Castle Falkenstein.

Och du kan ju köpa de sista Eonböckerna och sen köpa ett nytt spel. Och man behöver inte köpa allt till varje spel. Jag har 26 spel eller nåt sånt och de flesta av dem har jag bara grundboken till.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Arggghhhhhhhhhh, dam my eyes !!!

Nej, hur kunde jag glömma dettta !! :gremblush: :gremblush: :gremblush: :gremblush: :gremblush: :gremblush: :gremblush:
Tackar för att du påminde mig.... :gremwink:
 

Legolas

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
80
Location
Gävle
Jag gör det!

Klart du ska pröva andra typer av "världar". När det gäller SF vill jag rekomendera Star Wars om man vill ha ett skönt actionbetonat spel (så spelleder iallafall jag det). Annars så verkar mutant ganska kul, jag har dock inte spelat det på än.

Legolas
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Trinity.

Suveränt sci-fi helt enkelt. Skall du följa böckerna till punkt och pricka kan det ändå variera från mörk dystopisk framtid till glad rymdopera, beror på hur ni vill ha det.

Hamna dock inte i eldstrid, det är dödligt.. :gremsmile:
 
Top