Nekromanti Postnukelärt rollspel

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Jag utvecklar just nu ett rollspel i en postnukelär miljö, gamla USA för att vara exakt. Förslag och ideer om detta kan ni skicka till: bionic_boy@usa.net

Frippe

Frippe [A-K o t y 2000]
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Spelat, spelar och avgudar... :)

både ettan, tvåan...

Frippe [A-K o t y 2000]
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Kolla om du hittar Aftermath hos nån gammal uv o sno idér därifrån och sen finns ju alltid Gammaworld i två versioner, Wastelands och det där från targetgames.

Dougald
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Fallout förbättringar....

Jag tycker att CRPG:t är skitbra, men i PNP Rolspelet så finns det brister (jag antar att du menar det med "fjösig"). Jag håller dock på att kolla hur man kan förbättra systemet...
T.ex. Vad jag förstått så får man ingen bonus för att gå närmare en fiende om man skall skuta, vilket man får på CRPG:t, detta har jag löst med en +1 modifikation för varje hex under ens max-Range (som avgörs av Perception), man kan fundea på om det bör vara en +2 modifikation, men det kan ju varje SL avgöra.
Sen så har de gjort sin Formel onödigt komplicerad vad gäller skada... Ta den så här istället (I-T-R%(alltså taget i procent när man multiplicerar)), tycker det är simplare och snabbare.
Det var allt från mig vad gäller detta just nu.

Så det så!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: Fallout förbättringar....

"ag håller dock på att kolla hur man kan förbättra systemet...
T.ex. Vad jag förstått så får man ingen bonus för att gå närmare en fiende om man skall skuta, vilket man får på CRPG:t, detta har jag löst med en +1 modifikation för varje hex
under ens max-Range (som avgörs av Perception), man kan fundea på om det bör vara en +2 modifikation, men det kan ju varje SL avgöra."


Nu är ju inte jag något vapenfreak så mina funderingar kan vara felaktiga. Men borde avståndet från målet verkligen påverka skadan speciellt mycket? Dvs på relativt normala avstånd. Visst borde det vara skillnad på skadan om målet står en meter eller en kilometer ifrån angriparen men ett mål som flyttar sig tio meter åt endera hållet borde väl få samma skada?

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Otydlig formulering

Det verkar som jag trots mitt tappra försök inte formulerat mig tydligt, vad jag syftade på var inte skadan, utan Chance to hit, eller CL om man vill kalla det så....
Skada håller jag med om att det inte behövs modifieras med avståndet.

Så det så!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Re: Otydlig formulering

AHHHHHHHHHAAAAAAA! Då är jag med och har inga invändningar :)

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Varför i USA? Måste vi hedra denna "Hederliga" stormakt ännu mer? (Lite oseriöst men...)

<Ickeamerikan>

[color:green]//Elrond</font color=green>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Europa!

Att Sådana spel nästan jämt utspelar sig där (har inte direkta belägg, tänker Fallout och film av typen Mad Max)

Ta en trip till europa istället, det finns gott om folk där med, eller varför inte Afrika?

Så det så!
 
Top