Postnord och dubbel moms?

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Och angående PostNords inkompetens... det har hänt mig 2ggr att jag fått paketet jag beställt före jag fått deras avi om att betala moms+administrativ avgift.

Men jag blir glad att höra både att DriveThru är anslutna, och att de hanterar det bra när det blir fel :)
Jag har fått tvärtom. När jag beställde senast från DriveThruCards fick jag meddelande om att jag måste betala tullavgift efter att de redan skickat tillbaka paketet till USA eftersom jag inte betalat tullavgiften.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Jag har fått tvärtom. När jag beställde senast från DriveThruCards fick jag meddelande om att jag måste betala tullavgift efter att de redan skickat tillbaka paketet till USA eftersom jag inte betalat tullavgiften.
Jag råkade ut för något liknande när gissningsvis första avin försvann. Man tycker ju att PostNord borde ha koll på statistiken och veta bättre än att skicka sina avier med PostNord...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Köpte Ultraviolet Grasslands nyligen. Det nådde utlämningsplatsen men "försvann" innan jag hann dit och hämtade det varefter postnords kundtjänst hänvisade till säljaren och la på luren. De skickade en ny utan kostnad men jag fick ju betala tull och avgift två gånger. Tullen kunde man begära ersättning för men postnord behöll gött avgiften jag betalat för paketet som de slarvat bort.

Men störigast är nog att jag fortfarande, med jämna mellanrum, får påminnelse-sms om att jag ska hämta ut det försvunna paketet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Köpte Ultraviolet Grasslands nyligen. Det nådde utlämningsplatsen men "försvann" innan jag hann dit och hämtade det varefter postnords kundtjänst hänvisade till säljaren och la på luren. De skickade en ny utan kostnad men jag fick ju betala tull och avgift två gånger. Tullen kunde man begära ersättning för men postnord behöll gött avgiften jag betalat för paketet som de slarvat bort.

Men störigast är nog att jag fortfarande, med jämna mellanrum, får påminnelse-sms om att jag ska hämta ut det försvunna paketet.
Bygg ett rollspel eller scenario på din upplevelse och sälj det för att få tillbaka pengarna. Ständiga påminnelser om att hämta ut ett paket som inte finns? Bra grund för ett konspirationsrollspel!
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
110
Location
Göteborg
Problemet fortsätter tyvärr. Men DrivethruRPG fixade och betalade tillbaka fullt belopp som Postnord ville ha. Fotade Postnords moms brev, skrev att jag får betala VAT två gg pga IOSS trubbel och att det är ett återkommande problem. 4 timmar senare fick jag tillbaka pengarna.


Hello,

Very sorry for the inconvenience.

The additional fees have been refunded back to your original method of payment.

We have a solution in place with a new IOSS number, so you should not see this issue again.
 
Last edited:

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Jag tror Postnord jagar extrapengar nu. Har beställt mycket från utlandet utan problem, men nu måste jag helt plötsligt betala igen.

Det blir inte bättre av att de sen bara dumpade paketen ute vid vägen (eftersom jag inte var hemma, vilket jag var, och de ringde inte på dörren, det skulle loggats), och sedan inte tyckte att de gjort något fel när paketen var borta.

Känns som att man borde starta Postnordslotteriet. Förlust varje gång!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,088
Location
Göteborg
> We have a solution in place with a new IOSS number, so you should not see this issue again.

Det låter lovande, kanske skall jag testa att beställa något från dem igen. Jag blev lite sur efter senaste vändan.
 
Top