Nekromanti Postningsregler för N!/R!/P!. Läs innan du postar!

Status
Not open for further replies.

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Välkommen till forumet för Nyheter Recensioner! Promotion!. För att detta forum ska fungera väl krävs speciella regler utöver forumets vanliga regler. Vi förutsätter att man läst resten av det här inlägget ordentligt innan man postar!

Vänd dig mer än gärna till redaktionen om du har några funderingar.
Ta alltid det säkra före det osäkra!

Riktlinjer och regler för av Rollspel.nu godkänd postning i detta forum

1. Tillträde: Här tillåts alla som önskar föra fram hobbyrelaterade nyheter, recensioner och marknadsföringar. Det betyder att rollspelare i gemen – i egenskap av enskilda privatpersoner – liksom spelkollektiv, spelförlag och spelbutiker och liknande parter har rätt att skapa trådar här. Att som privatperson annonsera ut varor till försäljning är dock förbjudet och hänvisas istället till forumet Köpes och säljes.

2. Innehåll: Trådarna får inte innehålla något annat än hobbyrelaterat material.

3. Trådtyp: Ämnesrubriken ska alltid ange vilken typ av tråd det är. Trådtypen ska alltid anges inom hakparenteser innan materialets namn anges. Exempelvis: [Nyhet], [Recension], [Promotion].

Jaha, men hur vet jag egentligen vad som är vad?!
Det är en mycket bra fråga och här är våra tumregler gällande detta:
– Ligger fokus på en omvälvande eller intressant händelse, räknas det som en Nyhet.
– Ligger fokus på att redogöra för kvaliteter och intryck av en hobbyrelaterad produkt eller tjänst i jämförelse med andra sådana hobbyprodukter, räknas det som en Recension.
– Ligger fokus på att marknadsföra visa fram och göra reklam för – en hobbyrelaterad produkt eller tjänst; exempelvis en blogg eller en crowdfunding, räknas det som Promotion.

Fast nu blir jag osäker ... Jag har en spelbutik – om jag då vill visa fram schyssta erbjudanden, vad skriver jag då?
Om man som sagt önskar göra reklam för någonting – en hobbyrelaterad produkt eller tjänst – så hör det till marknadsföring och därmed till Promotion.

Okej, men jag har en marknadsundersökning på lut, vart gör jag av den i så fall?
Eftersom en marknadsundersökning med största sannolikhet görs för att man därpå önskar ge ut och/eller saluföra en vara eller tjänst, vilket härrör till marknadsföring, hör det till Promotion.

4. Produktens namn: Ämnesrubriken ska alltid ange ett korrekt namn eller samlingsnamn för den vara eller de produkter eller tjänster som förs i tråden. Detta ska alltid anges efter hakparentesen som anger annonstypen. En fullständig ämnesrubrik ska alltså se ut på det här sättet: »[Trådtyp] Produkt eller tjänst» – exempelvis: »[Promotion] Crowdfunding av Fant-Fi».

5. Bilder: Använd gärna bilder om sådana anses relevanta för trådens innehåll. Märk dock att källan ansvarar för att bilderna är korrekta för innehållet (se även regel 6).

6. Länkar: Eventuella länkar ska alltid vara relevanta för innehållet. Märk dock väl att våra regler inte sam- eller påverkar de regler och avtal som gäller för de länkade webbplatserna – allt utanför vår domän sker helt utan vår inrådan.
 
Status
Not open for further replies.
Top