Nekromanti Poster

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,011
Location
Umeå
Jag vet inte om Riotminds brukar vara inne här någonting. Annars så tänkte jag bara tipsa om en produkttyp som åtminstone jag skulle vara intresserad av, nämligen DoD6 poster. Det skulle vara riktiga stämningshöjare, och det skulle ju kunna intressera icke rollspelande personer också. För jag vet inte hur många gånger framför allt grundboken och Jorges Bestiarium har dragit till sig nyfikna blickar bara genom sitt vackra yttre.

- Zire
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Annars så tänkte jag bara tipsa om en produkttyp som åtminstone jag skulle vara intresserad av, nämligen DoD6 poster.
Mmmm... *myser av tanken på en Bonner-illustration på väggen*. Jag skulle nog vara en given köpare iaf, dock tycker jag att det hamnar ganska långt ner på prioriteringslistan. Ser hellre en ny kampanjmodul än en maffig, cool och alldeles supertuff DoD-poster. :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det vore ju klart mysigt ju !!

Håler helt med dig, det skylle nog höja stämmningen !!
Sen så skuulle det ju vara snyggt i villket fall som helst att ha sådana posters på väggen !
 

crypt

Veteran
Joined
9 Jan 2002
Messages
55
Location
Motala, Östergötland
Re: Det vore inte alls mysigt ju !!

vad snackar ni om?? jag är grymt besviken på allt vad DoD illustrationer heter! har ni sett DnD 3ed monster manual? där snackar vi snygga bilder! en sån poster vore inte helt fel...
varför kan de inte anlita duktiga tecknare till DoD? JAG kan rita bättre bilder än de flesta i jorges och de gamla böckerna och jag har aldrig påståt att jag är någon större begåvning. jag har massa kompisar som ritar bättre och som skulle sälja sin själ för att få rita bilder till en DoD bok! de skulle säkert göra det gratis!

nae jag tycker riotminds får skärpa sig när det gäller bilder. :gremmad:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaja...

Tjaa, smaken är som baken !
Jag för min del tycker att DoD:s ilustrationer är i mångt & mycket skitsnygga !! Klar sagohetsfaktor ! & Jorgs bestarium, fick ståpäls av de ilustratiopnerna !! Så jäkla mysiga & trevliga !
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Re: Det vore inte alls mysigt ju !!

nae jag tycker riotminds får skärpa sig när det gäller bilder.
Finns det två Riotminds här i världen eller? :gremlaugh: För DoD6 och framförallt dess moduler håller ju absolut världsklass när det gäller bilder. Jag har aldrig något annat rollspel som kommit ens i närheten av Riots bilder. Med illustratörer som Bergting, Bonner, Tapia och Bergting (och även Dantes söta små bilder i Expert och Snösaga :gremlaugh:) kan det ju inte bli bättre.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Re: Det vore inte alls mysigt ju !!

varför kan de inte anlita duktiga tecknare till DoD? JAG kan rita bättre bilder än de flesta i jorges och de gamla böckerna och jag har aldrig påståt att jag är någon större begåvning. jag har massa kompisar som ritar bättre
Det låter ju imponerande. Skulle vi kunna få se ett bevis?

/tobias, anstränger sig för att inte låta sarkastisk...
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Re: Det vore inte alls mysigt ju !!

Jo jag håller med... upp till bevis.

DnD monstren är bara muskelboostade köttväggar som äventyrarna ska igenom. Jag tycker faktiskt inte att så jätte många i MM är speciellt snygga, och då menar jag både monster och kvalitén.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Det vore inte alls mysigt ju !!

vad snackar ni om?? jag är grymt besviken på allt vad DoD illustrationer heter! har ni sett DnD 3ed monster manual? där snackar vi snygga bilder! en sån poster vore inte helt fel...
varför kan de inte anlita duktiga tecknare till DoD? JAG kan rita bättre bilder än de flesta i jorges och de gamla böckerna och jag har aldrig påståt att jag är någon större begåvning. jag har massa kompisar som ritar bättre och som skulle sälja sin själ för att få rita bilder till en DoD bok! de skulle säkert göra det gratis!
Öh, ursäkta min franska men vad fan pratar du om? Jag tror att de flesta är rörande överrens om att Riotminds tecknarstall är fullkomligt lysande. Både vad det gäller omslag och illustrationer i böckerna. Jag betvivlar att du tecknar bättre, och om du nu gör det antar jag att du livnär dig på det. Som någon annan sade längre ner i tråden, upp till bevis.
 

Ghjorn

Veteran
Joined
27 Feb 2003
Messages
8
Location
Öregrund
Tycker också att det vore sjysst med en poster men då skulle de va en stor en eftersom det ger mer stämmning. vad sägs om en helväggsposter med en Järndrake stirrandes en i ögonen när man varnar på morgonen (eller varför inte en braskeltupp :gremgrin: ).
 
Top