Nekromanti Postapokalypsrollspel

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Jag är lite sugen på att försöka mig på något postapokalyptiskt rollspel så jag undrar lite vad det finns för några ute på marknaden. Jag känner till Mutant och Wasteland även om jag aldrig spelat det senare och jag kan väl säga att Mutant inte riktigt föll mig i smaken.

Men finns det någon som kan rekommendera något annat spel eller i den genren?

Var kan man förresten få tag på Wasteland?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Var kan man förresten få tag på Wasteland?"

Just nu, i butikernas junklådor, auktioner på konvent eller Tradera.

Om ett tag, på www.rollspel.com som pdf, så snart Rävspel fått ordning på den.
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Det finns ett gratis falloutrollspel (pnp variant alltså) på nätet men sidan verkar vara nere :gremfrown: Jag kan ha det på datorn men det går nog att få tag på på dc++.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Twillight 2000 kan man nog kalla ett postapokalyptiskt rollspel, även om det sedan länge är utgånget.

/Honken
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Ahhh, okey. Jag vet att det pratats om att göra ett nytryck, men jag fick för mig att man prioriterat Traveller och 2300 AD.

Far Future Enterprises

Borde länken dit hur som helst. :gremsmile:

/Honken
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Kolla annars på DriveThruRPG.com. De säljer samtliga GDW-rollspel förutom Space:1889 i PDF-format. Dock har jag inte handlat där själv, så jag kan inte borga för kvaliteten. Dessutom kör de regelbundet kampanjer där man kan ladda ner diverse rollspelsprodukter gratis - för tillfället är det Cyberpunk som gäller.


/Rax, tipsar
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,931
Location
The Culture
Gamma World...

... är ett klassiskt efter katastrofen-spel som nu finns i en d20-version. Jag har bara läst den gamla originalversionen och då bara för att stjäla varelser till Mutant. (De flesta varelser var dock redan stulna av ursprungsförfattaren till Mutant :gremwink:)

Så här ser spelet ut

/tobias
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,930
Location
Nordnordost
Om Wastelands räknas som att vara ute på marknaden så kan du ju kika på Aftermath och Morrow Project också. Har du bara sett den nya versionen av Mutant (stor fin svart bok) så kan ett besök i den första versionen vara intressant, spelet var inte riktigt lika tillgullat på den tiden.

Sedan så är ju mitt eget Höstdimma postapokalyps, men av det finns bara en preview ute än så länge.

Twilight 2000 som tipsats om på andra ställen i tråden är riktigt trevligt, och som man säger så har första utgåvan kommit i nytryck med några av äventyren innanför pärmarna. Om du funderar på att köpa nytrycken av GDW-prylar så läs recensioner noga så du inte känner dig blåst, en del av de produkterna har hållit ruskigt låg kvalitet i reproduktionen (oläsliga bilder och saknade sidor).
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag har varit där och kollat. Har däremot inte handlat nått, och jag har hört både bra och dåliga grejjer om stället. Idén tycker jag är bra. Att kunna ladda köpa PDF filer. Den stora naktdelen vad jag förstår är den stora skilnaden i kvalité.

/Honken
 
Top