Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

"O partigiano portami via,
o misse mjau, misse mjau, misse mjau mjau mjau
o partigiano portami via
che mi sento di morir."

d43c1809-8732-4fa9-8b79-f15cf9fea403.jpg

(Den sången är min favorit att använda som cat call. Bokstavligt talat, för att kalla på katterna.)

Last edited:
MODERERING

De senaste inläggen var tidigare en egen tråd, men då det nästan enbart postades AI-bilder i den tråden så bedömde vi att den tråden i själ och hjärta blivit samma som ”dela med dig av dina AI-bilder”.

Så jag därför veks inläggen i den tråden in i den här tråden.

MVH

Magnus

MODERERING

De senaste inläggen var tidigare en egen tråd, men då det nästan enbart postades AI-bilder i den tråden så bedömde vi att den tråden i själ och hjärta blivit samma som ”dela med dig av dina AI-bilder”.

Så jag därför veks inläggen i den tråden in i den här tråden.

MVH

Magnus
Jag hoppades att folk skulle nappa på världsbyggargrejan, men det blev inte så. Så, bra moderering.

Jag skulle uppskatta en tråd för AI-bilder som skapats för att faktiskt användas i rollspel. Så kanske två trådar vore bra: en för mer "seriösa" försök att verkligen skapa bilder till rollspel (RP-porträtt, kartor, hjälpmedel, handouts, mood-bilder, etc.); och en andra tråd för bilder som är mer som skojiga memes (vilket jag själv finner mindre intressant)...

Upplever att Chat-gpt är bra mycket är bättre på att hantera text numer. Tidigare var det lögn i helvetet att få den att ändra texten på en affisch i bakgrunden. tycker också att den glider mindre från överenskommen stil än bara för ett halvår sen.

Klotis_Bong.png

Upplever att Chat-gpt är bra mycket är bättre på att hantera text numer. Tidigare var det lögn i helvetet att få den att ändra texten på en affisch i bakgrunden. tycker också att den glider mindre från överenskommen stil än bara för ett halvår sen.

Håller helt med. Den har även blivit väldigt mycket bättre på att modifiera och sammanfoga bilder. På jobbet använder jag det mycket för att få ihop bilder till illustrativa workflows och då använder jag ofta prompter av typen: "Modifiera den första bilden så att mobiltelefonen som mannen håller i visar den andra bilden på skärmen". Då är det ofta så att i den första bilden så håller mannen telefonen i vinkel medan den andra bilden är tagen ur GUI-skisser jag gjort och är rakt framifrån och i en helt annan stil. Men, slutresultatet blir oftast mycket bra. Det sparar mig väldigt mycket tid i Photoshop (som jag inte ens använt sen sommaren tack vare ChatGPT).

Eller varför beskriva när man kan visa. Vad sägs om den här affischen i stället?

1789758542768.png

Imperieflottans finaste. Porträttet i färg är såklart Amiralen

Attachments

• Imperial Steampunk Commander Portrait.png
    Imperial Steampunk Commander Portrait.png
    1.6 MB · Views: 6
  • Barock steampunkaristokrat med mekaniskt öga.png
    Barock steampunkaristokrat med mekaniskt öga.png
    1.4 MB · Views: 6
  • Cybernetic Admiral in Grimdark Uniform.png
    Cybernetic Admiral in Grimdark Uniform.png
    1.5 MB · Views: 6
Håller helt med. Den har även blivit väldigt mycket bättre på att modifiera och sammanfoga bilder. På jobbet använder jag det mycket för att få ihop bilder till illustrativa workflows och då använder jag ofta prompter av typen: "Modifiera den första bilden så att mobiltelefonen som mannen håller i visar den andra bilden på skärmen". Då är det ofta så att i den första bilden så håller mannen telefonen i vinkel medan den andra bilden är tagen ur GUI-skisser jag gjort och är rakt framifrån och i en helt annan stil. Men, slutresultatet blir oftast mycket bra. Det sparar mig väldigt mycket tid i Photoshop (som jag inte ens använt sen sommaren tack vare ChatGPT).

Eller varför beskriva när man kan visa. Vad sägs om den här affischen i stället?

View attachment 33049
fast Erosia är ju en porr-biograf i Hindenburg och din film känns helt off ;)

Back