Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
men interfacet är bara text, så gissningsvis är det inte så intressant för de av er som redan grävt ner er i mer avancerade funktioner.
Jag kan inte med att göra bilder i AI alls och jag har dessutom ett estetiskt sinne som är sämre än en mullvads.
Jag älskar att det bara är text som gäller. En fyraåring ritar bättre än mig och varje menysystem med knappar och rullgardiner gör saken bara sämre.

Bara skriv vad du vill se på skärmen så ritar datorn det.

Prova!

---

Sedan när du blir varm i kläderna kan du börja tänka på hur datorn bara blir bättre ju mer detaljerade instruktioner du ger. Fantastiska bilder är en sak; jag fascineras nästan lika mycket av hur löjligt detaljerade instruktioner bara gör bilderna bättre. AIn fattar verkligen ingenting, men har ändå superlätt för det jag aldrig kunnat åstadkomma på tusen ljusår, och gör på sekunder det ett Photoshop-proffs* behöver veckor för! :)

*) före den senaste uppdateringen då. Givetvis erbjuder Adobe numera AI i sina program.
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,269
Jag kan inte med att göra bilder i AI alls och jag har dessutom ett estetiskt sinne som är sämre än en mullvads. Kan någon göra En Minimoni bild!? :) Om ingen orkar eller vill så blir jag inte alls grinig då jag vet att jag inte har någon rätt att kräva något av någon, blev bara så smått avundsjuk på alla coola bilder!
Minimoni, user of WRNU, high resolution digital fantasy/scifi/horror art style

Leonardo_Diffusion_XL_Minimoni_user_of_WRNU_high_resolution_di_2.jpg
Leonardo_Diffusion_XL_Minimoni_user_of_WRNU_high_resolution_di_2(1).jpg
Leonardo_Diffusion_XL_Minimoni_user_of_WRNU_high_resolution_di_2(2).jpg
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,504
Location
Stockholm
Midjourneygrejer jag smockade ihop ikväll medan jag drack vin och snackade skit

IMG_2883.png
micro orc

IMG_2884.png
micro dragon


IMG_2885.png
micro dragon in polka-dot mist

IMG_2886.png
photo of micro orc in the style of The Smurfs


IMG_2887.png
micro dryad

IMG_2888.png
photo through a rose leaf, a spinning griffon dives through green waves

IMG_2889.png
panoramic photo of a pink powder mage summoning a tobacco demon, shot on Agfa Vista 400 --ar 3:2

IMG_2891.png
mid-range photo of a Sorceror of the Crowd opening a Brown portal mid-air, shot with an FUJIFILM X-T5 Mirrorless --ar 2:3

IMG_2892.png
a cool street photo of a micro necromancer, shrouded in bright shadows and blur --ar 2:3
 

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88
SD gav inga roliga bilder i orginalprompten, så jag ändrade lite:

Ciagrdemon3.jpg
In a scene of whirling smoke a human mage summons a demonic incarnation of cigars, pink smoke and pink powder.
Cigardemon2.jpg
A (mage:1.3) stands in front of a (tobacco:1.4) demon, pink smoke and powder infuses the terrifying scene, shot on Agfa Vista 400
Cigardemon1.jpg
A (mage:1.3) stands in front of a (cigar smoking:1.4) demon, pink smoke and powder infuses the terrifying scene, shot on Agfa Vista 400
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,504
Location
Stockholm
Några varianter på den där posten om rollspel som inte finns som @krank skrev.

Grundprompt
photo of a Jules Vernesian steampunk scene with anthropomorphic animals. So, some top, labor struggle, maybe a time machine and a sea monster or two. But with like fairy mice and owls and dogs and moles and stuff like that. Not "mutated animals", but really just anthropomorphic animals with no in-world explanation. shot with a Daguerreotype camera

onebluecandle_archive_photo_shot_with_a_daguerreotype_Jules_Ver_8f1065cc-c048-4a0c-b0e1-2ad592...png

onebluecandle_archive_photo_shot_with_a_daguerreotype_Jules_Ver_16c00919-9b03-40f0-910c-a6e75f...pngonebluecandle_archive_photo_of_a_real-life_Jules_Vernesian_stea_9f5c2db0-7f16-4bfb-9ec7-42a9e6...pngonebluecandle_archive_photo_of_a_real-life_Jules_Vernesian_stea_cd54d0bb-3bff-428e-92f8-e4fb2b...pngIMG_2894.png
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,507
Location
Helsingborg
Några varianter på den där posten om rollspel som inte finns som @krank skrev.

Grundprompt
photo of a Jules Vernesian steampunk scene with anthropomorphic animals. So, some top, labor struggle, maybe a time machine and a sea monster or two. But with like fairy mice and owls and dogs and moles and stuff like that. Not "mutated animals", but really just anthropomorphic animals with no in-world explanation. shot with a Daguerreotype camera
För att citera @entomophobiac: När spelar vi?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,121
Betalvarianten av ChatGPT har, sedan en tid tillbaka, möjligheten att generera bilder via dalle. Det som är trevligt här är att dalle genererar två bilder i lite olika stil, och sedan kan du iterera dig fram genom att kommentera bilderna (typ, "jag gillar version 1 bättre än 2, men jag vill ha en större drake, och så vill jag att det regnar").

Det är lite förvirrande (för mig) med alla nya features för ChatGPT, då de verkar rullas ut lite olika för olika användare, så ber om ursäkt om detta är gamla nyheter för er i tråden.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,504
Location
Stockholm
Några varianter på den där posten om rollspel som inte finns som @krank skrev.

Grundprompt
photo of a Jules Vernesian steampunk scene with anthropomorphic animals. So, some top, labor struggle, maybe a time machine and a sea monster or two. But with like fairy mice and owls and dogs and moles and stuff like that. Not "mutated animals", but really just anthropomorphic animals with no in-world explanation. shot with a Daguerreotype camera

View attachment 14823

View attachment 14824View attachment 14825View attachment 14826View attachment 14827
Jag fortsatte att prompta, och körde lite olika remixes på temat sea monsters och otherworldly faerie colors, och till slut landade det här.:

IMG_2918.png
Jag vet inte vad det här är för genre, men jag tror vi lämnat Jules Verne långt bakom oss.
 
Top