Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Vad är bilderna gjorda i? Stable diffusion gillar inte alls enhörningar. Jag testade i DALL-E genom Bing. Den ökända censuren verkar ha tagit semester.
Det var Bing Create jag använde. Tror prompten var något i still med "Elven Princess riding on a unicorn". På några la jag till "leading troops into battle"
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Min stackars Scion-karaktär. Hon är fatebound till Loke (typ för evigt), och kommer falla för honom till slut. Enda problemet, är att hon är redan gift... Men universum kommer sätta ner foten och tvinga ihop dem.

Stilen var "High definition romance novel cover"
1697579392783.png1697579411006.png1697579431477.png1697579450353.png1697579472098.png1697579508852.png1697579635834.png1697579668390.png
 

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88
Min stackars Scion-karaktär. Hon är fatebound till Loke (typ för evigt), och kommer falla för honom till slut. Enda problemet, är att hon är redan gift... Men universum kommer sätta ner foten och tvinga ihop dem.

Stilen var "High definition romance novel cover"
View attachment 14515View attachment 14516View attachment 14517View attachment 14518View attachment 14519View attachment 14520View attachment 14521View attachment 14522
Stackars, stackars din karaktär. Att tvingas ihop med den där gräslige Tom Hiddleston bara så där? Jag hoppas att hon finner sig i ödets oundviklghet...

DALL-E (som jag gissar att det är) är fantastiskt på att tolka. Stable Diffusion gör inte alls en lika porträttlik Tom. Det är nästan hopplöst att få en vithårig kvinna utan att göra Tom vithårig också. Däremot tycker jag att själva bildkvaliteten är bättre i SD. Jag gillar SDs tolking av "romance novel cover" bättre också. Drömmen vore DALL-Es tolkningsförmåga och SDs bildkvalitet.

Loki romantik 3.jpg
Loki romantik 2.jpg
Loki romantik 1.jpg
 

Mattias G

Veteran
Joined
30 Dec 2012
Messages
28
Location
Stockholm
Coola. Vad använde du för prompt?
Olika varianter på typ "comic book style, medieval fantasy, character portrait, evil cult priestess, standing on ground, inked outlines, digital color, white background --ar 1:3" och sen generera några dussin variationer innan man får nån man tycker ser bra ut, typ
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Stackars, stackars din karaktär. Att tvingas ihop med den där gräslige Tom Hiddleston bara så där? Jag hoppas att hon finner sig i ödets oundviklghet...
Tja, med tanke på vad Loke gjort mot henne i kampanjen från dess start så har hon anledning att hata honom, vilket hon gjort hittils. ;) Tyvärr för henne så är han "lite" för mäktig för att kunna göra något åt det.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Lekte mer med bing Create, och lyckades få fram en vampyr. Tyvärr kunde ja inte få henne att bita någon annan, men den godkände prompten "turning the bride into another vampire".

Karaktären var en speedster med väldigt hög regenförmåga från Mutants & Masterminds 2e, som hette Red Gazelle (hon var tidigare klädd helt i rött). Hon var väldigt god och slogs med escrimasticks. Hon blev dock förvandlad till en ond och mäktigare vampyr, och då bytte hon vapen och dök upp som "The Blood Queen". Tyvärr tog kampanjen slut straxt efteråt.

1697812635927.png
1697812430497.png1697812452751.png1697812472854.png1697812481139.png1697812710207.png1697812507898.png1697812525944.png
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,499
Location
Stockholm
Många Heta Brudar (TM).
Här är några grejer jag gjort i midjourney på sistone.

a top-down illustration of an orderly row of pencils on a desk, in the style C'est Bon Kultur
IMG_2779.png

A scenic Swedish landscape in the style of Hergé
IMG_2783.png

illustration of text processing --chaos 100
IMG_2781.png

"Sourcream & Sorcery"
IMG_2780.png

close-up french romantic portrait painting of an unhealthy dad. Popping pastel colors
IMG_2782.png

abstract minimalistic simple illustration representing disired output, in the style of nonsense flowcharts
IMG_2784.png

illustration of pencil, in the style of charlie hebdo
IMG_2785.png
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,499
Location
Stockholm
Testar lite DALLE3.


3D illustration with a minimalistic and supernatural touch inspired by 60s and 70s movie posters. In a western town at dawn, a 3D sheriff stands outside his office, his revolver emitting ethereal smoke. He holds a stylish wanted poster that glows mysteriously. Abstract 3D figures symbolizing townspeople and children surround him, some with faint ghostly auras. In the distance, 3D models of a gang appear, with their leader casting an eerie shadow. The environment includes 3D models of rustic buildings with spectral lights emanating from windows, and the sky exhibits a gradient from the soft light of dawn to impending storm clouds, with ghostly silhouettes floating in the atmosphere.
IMG_2787.jpeg
Inte i närheten av vad jag föreställde mig, men kul resultat ändå.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,499
Location
Stockholm
En till dalle3

Surreal transformation of a landscape photograph with a jenga tower giving it the appearance of being painted with cottage cheese. The primary subject and surrounding environment are rendered with textured, lumpy, and uneven strokes, mimicking the consistency of cottage cheese. The image exudes an otherworldly and dreamlike quality, with the unique medium adding depth and intrigue to the scene.
IMG_2789.jpeg
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,499
Location
Stockholm
Oil on canvas painting from 1967, with a horror movie twist, depicting a Swedish singer in a foreboding atmosphere. The scene is awash with muted, eerie tones, and the singer seems to be caught in a moment of terror. The grainy texture and high contrast of a dia film slide are evident, giving the artwork a nostalgic and haunting quality
IMG_2791.jpeg
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
den godkände prompten
Personligen har jag absolut noll tålamod med generatorer som lägger sig i vad för bilder jag skapar (vilken konstnär hade accepterat att någon tog penseln ifrån dig såfort du börjat måla något otillåtet?), men onekligen finns det många fler alternativ nu än för bara några månader sedan.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,121
En grej man också kan göra är att be ChatGPT ta en bild som input, analysera och kritisera den, och sedan generera en prompt som inkluderar den genererade feedbacken. Det blir såklart inte automatiskt ”bättre” rakt av, men du kan med lite dialog få fram det resultat som du önskar. Här är ett exempel där jag började med @Dilandau ledsna franska pappa och itererade över den):

IMG_5125.jpeg
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Personligen har jag absolut noll tålamod med generatorer som lägger sig i vad för bilder jag skapar (vilken konstnär hade accepterat att någon tog penseln ifrån dig såfort du börjat måla något otillåtet?), men onekligen finns det många fler alternativ nu än för bara några månader sedan.
Har en kompis som kör Stable diffusion lokalt och roar sig med att generera bilder som är NSFW, men mina datorer är inte kraftfulla nog för jag skall kunna köra något lokalt. Hade jag kunnat så hade jag gjort det.
 
Top