Nekromanti Post Apokalyptisk Science Fiction Litteratur

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Kan någon tipsa om några bra science fiction böcker som beskriver en post apokalyptisk värld typ Fallout eller Mutant?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Kiosklitteratur finns det gott om och har du inga högre krav så borde serien De Överlevande passa. Böckerna om Bonner eller Vandraren är att föredra men även de andra i serien.

/PAX
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Barnen från framtiden - från det som en gång i tiden var Disneys ungdomsbokklubb.
Ozonen, tjock bok med rödaktig rygg, finns förvånande ofta på antikvariat.

Ledsen att jag inte kunde komma ihåg författare där...

Awaiting MERMAID: the Dehydration
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Kiosklitteratur finns det gott om och har du inga högre krav så borde serien De Överlevande passa. Böckerna om Bonner eller Vandraren är att föredra men även de andra i serien.

Mmm... De Överlevande är mumma. När det inte är Mad Max-kloner i farten så är det Rambo i ruinerna, fast de är utmärkt Wastelands-inspiration. Rätt många år sen de kom ut vid det här laget, men jag lyckades hitta några så sent som i somras, i en kartong med rea-pocketar på en bensinstation.

--
Åke
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
O-zonen är cool fast inte särskilt bra. Om jag inte minns fel är det samma författare som oxå skrivit Moskitkusten. Där har vi en riktigt cool bok.
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
En bok jag rekommenderar är "Kallocain" av Boye. (Det enda hon kläckt ur sig som går att läsa.) Det är kanske inte så mycket mijöer i den, men känslan är underbar. Passar kanske klaustrofobisk CyberPunk á la Gibson bättre.

/staffan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kallocain och 1984

Vi diskuterade Kallocain i skolan för bara en liten stund sedan. Har läst ett utdrag, men tycker ändå att 1984 verkar bättre. (DEN har jag läst. Underbar.) Vår korkade vikarie påstår dock att Winston ******** i slutet! (Vill inte avsluta handlingen..) Vilket larv! Måste motbevisa henne...


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Det finns en bokserie med riktigt sunkig kiosklitteratur... Den heter "De Överlevande" och handlar om en grupp människor efter den "Stora Smällen" det finns ca 60 böcker tror jag...

Frippe [A-K o t y 2000]
 
Top