Positiva nyheter?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Läs böcker istället för artiklar.
Hm, det känns lite småknöligt för mig att plocka upp en bok 1-2 min flera gånger i timmen... Börcker är bra grejor, men passar nog inte för detta.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Hm, det känns lite småknöligt för mig att plocka upp en bok 1-2 min flera gånger i timmen... Börcker är bra grejor, men passar nog inte för detta.
Jag har böcker i mobilen och läser ofta ett par minuter här och där. Går det snabbare att dra upp en nyhetsartikel och läsa den? Jag är skeptisk.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag har böcker i mobilen och läser ofta ett par minuter här och där. Går det snabbare att dra upp en nyhetsartikel och läsa den? Jag är skeptisk.
Hm, ja kanske. Jag får testa. :) När jag läser så brukade jag åtminstone förr behöva en liten stund för att komma tillbaka in i storyn men det kanske har ändrats när vanan att task switcha har förändrats.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Hm, ja kanske. Jag får testa. :) När jag läser så brukade jag åtminstone förr behöva en liten stund för att komma tillbaka in i storyn men det kanske har ändrats när vanan att task switcha har förändrats.
Jag läser sällan skönlitteratur, så där vet jag inte hur det går. Men det kan ju vara detsamma med populärvetenskap och dylikt.
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
A gentleman who I forget the name of said to be informed and relaxed, suggested to do the following:

Each morning take 10 minutes to read a news site of your choice. Check the headlines and read 1 or 2 stories that seem important.

Close it. Dont look at it the rest of the day.

On the weekend, pick one story that you want to know more about or didnt understand and read some in-depth journalism about it.

Never listen to any podcast, opinion piece or talking head.

* * *
You will be as or more informed as anyone else you talk to and you are probably a lot more relaxed.
 
Top